کد خبر: ۱۹۷۷۳۶
۱۱:۶ - ۱۴۰۱/۹/۱۶

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت روسیه اجرایی شد/ اعمال سقف ۶۰ دلاری

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت روسیه اجرایی شد/ اعمال سقف ۶۰ دلاری

​​​​​​​تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا همزمان با اعمال سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت این کشور اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا آغاز شد. همزمان این اتحادیه و متحدان آن نیز سقف قیمت 60 دلاری را برای نفت روسیه اعمال کردند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به استثنای بلغارستان، واردات نفت از طریق دریا از روسیه را از 5 دسامبر متوقف کرد. تحویل زمینی از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک نیز از این تحریم مستثنی است. این اقدام شامل محدودیت بیمه اروپا برای نفتکش‌هایی است که از روسیه به کشورهای ثالث نفت می‌فرستند.

سقف قیمت نفت روسیه نیز که هفته گذشته بین اتحادیه اروپا، کشورهای گروه 7 و استرالیا مورد توافق قرار گرفت از 5 دسامبر اجرایی شد. این اقدام حداکثر قیمت نفت روسیه را تعیین کرده که بر اساس آن می‌تواند در هر بشکه 60 دلار فروخته شود. هر چیزی بیش از آن سطح از دریافت خدمات واسطه‌ گری، حمل و نقل، بیمه و سایر خدمات محروم خواهد شد. یک دوره انتقال 45 روزه نیز برای محموله‌های نفت روسیه که قبل از 5 دسامبر خریداری و بارگیری شده وجود دارد.

روسیه نیز در واکنش به این تحریم بار دیگر تاکید کرد نه با سقف قیمت موافقت خواهد کرد و نه نفت را به کشورهای حامی آن خواهد فروخت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ