کد خبر: ۱۹۷۷۷۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۹

شناسایی سود تلفیقی ۵۵۸ ریالی
برای نیمه نخست سال رقم خورد:

شناسایی سود تلفیقی ۵۵۸ ریالی "وبملت " و رشد ۹۳ درصدی درآمد تسهیلات

بانک ملت با ارائه صورت های مالی حسابرسی شده نیمه نخست سال از شناسایی ۵۵۸ ریال سود تلفیقی برای هر سهم و رشد ۹۳ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت که با سرمایه 26.2 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بورسی محسوب می شود از انتشار صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

براین اساس، "وبملت" در این مدت 558 ریال سود تلفیقی به ازای هر سهم محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 120 درصدی روبرو شد. همچنین شرکت اصلی در این مدت 449 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 201 درصدی همراه شد.

میزان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بالغ بر 49.5 هزار میلیارد تومان بود که با کسر هزینه 22.9 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، 26.5 هزار میلیارد تومان خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری کسب که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 93 درصدی همراه شده است. 

نرخ موثر سود سپرده های ریالی و تسهیلات در پایان شهریور سال 1401 معادل 5.84 و 8.94 درصد بوده که 0.4 و 0.5 واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. 

برآورد بانک از تغییر در نرخ سود تسهیلات اعطایی: طی 6 ماهه منتهی به اسفند 1401 با توجه به بخشنامه های نظارتی بانک مرکزی تغییر محسوسی در نرخ سود تسهیلات مورد انتظار نبوده و ادامه روند گذشته مورد انتظار است.

برآورد بانک از تغییرات در مانده تسهیلات: با توجه به حجم منابع پیش بینی شده، رشد مورد انتظار تسهیلات سال جاری نسبت به سال گذشته به میزان 45 درصد برآورد می‌شود.

برآورد بانک از تغییرات در مورد ذخیره مطالبات مشکوک الوصول: نسبت مطالبات مشکوک الوصول به تسهیلات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است. با توجه به رشد مورد انتظار تسهیلات به میزان 45 درصد، مدیریت و کاهش هزینه های مطالبات مورد توجه و تاکید مدیریت ارشد بانک است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ