کد خبر: ۱۹۸۱۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۲۸

بانک ملت درباره دلایل رشد ۲۸۱ درصدی سود خالص توضیح داد
در نیمه نخست سال:

بانک ملت درباره دلایل رشد ۲۸۱ درصدی سود خالص توضیح داد

بانک ملت درباره علل رشد ۲۸۱ درصدی سود خالص در صورت های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه نسبت به مدت مشابه قبل، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت درخصوص علل رشد 281 درصدی سود خالص در صورت های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه نسبت به مدت مشابه قبل، دست به شفاف سازی زد.

بر این اساس، رضا دولت آبادی مدیرعامل "وبملت" در خصوص علت رشد بیش از ۳۰ درصدی سود خالص بانک در صورت های مالی حسابرسی شده دوره ۶ ماهه نسبت به مدت مشابه قبل اعلام کرد: افزایش درآمد تسهیلات اعطایی عمدتاً به دلیل افزایش تسهیلات اعطای عقود سلف و مرابحه در دوره ۶ ماهه نسبت به دوره مشابه قبل و به تبع آن افزایش درآمد ناشی از این تسهیلات در دوره مزبور است.

همچنین شناسایی و ثبت درآمد و اوراق مشارکت ارزی نفت و گاز پارس جنوبی به مبلغ ۲.۹ هزار میلیارد تومان در سرفصل وجه التزام غیرمشاع ریالی دوره جاری در جهت رفع بند ۷ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بر روی صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای تکالیف مجمع سالانه ۳۱ خرداد در این خصوص صورت پذیرفته است.

افزایش درآمد سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ناشی از افزایش حجم تسهیلات اعطایی به سایر بانک ها در بازار بین بانکی است.

افزایش درآمد کارمزد عمدتاً به دلیل افزایش حجم تسهیلات قرض الحسنه، اعتبارات اسنادی گشایش یافته، ضمانت نامه های صادره، حواله های بانکی و ... است.

افزایش سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی ناشی از بازیافت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول اختصاصی اوراق مشارکت ارزی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی است که در جهت رفع بند ۷ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بر روی صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای تکالیف مجمع سالانه بانک در ۳۱ خرداد انجام شده است.

افزایش درآمد تسهیلات اعطایی ناشی از عملکرد بسیار خوب آن در زمینه جذب منابع علی الخصوص منابع جاری بوده که با مدیریت بهینه منابع و مصارف، منتج به رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده گذاری نزد سایر بانک ها شده است.

صورت سود و زیان

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ