کد خبر: ۱۹۸۵۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

سود سپرده پرداختی ۲۳ بانک‌ بورسی و دولتی با میانگین ۲۴ درصدی

سود سپرده پرداختی ۲۳ بانک‌ بورسی و دولتی با میانگین ۲۴ درصدی

بررسی سود سپرده پرداختی ۲۳ بانک‌ بورسی و دولتی نشان می دهد، اغلب بانک‌ها سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را به ۲۴ درصد رساندند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تجارت نیوز، بانک مرکزی در آخرین بخشنامه به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. با وجود این، اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را به ۲۴ درصد رساندند.

طبق مصوبات هیات وزیران، سقف ضمانت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان است. یعنی اگر بانک یا موسسه اعتباری دچار مشکل شد، بانک تنها ۱۰۰ میلیون تومان از مبلغ سپرده را پرداخت می‌کند.

بر اساس این گزارش، بررسی سود سپرده پرداختی ۲۳ بانک‌ نشان می دهد، بانک آینده  برای سپرده‌های یک ساله، سودی ۲۰درصدی پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ سپرده ۱۰میلیون تومان است و برداشت از آن پس از یک ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک اقتصاد نوین به سپرده‌های بلندمدت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند. همچنین سپرده‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، سود ۲۰ درصد دریافت خواهند کرد.

بانک ایران زمین مبلغ سود پرداختی به سپرده‌ها را بسته به مبلغ سپرده به سه گروه تقسیم کرده است. کف مبلغ این سپرده‌ها ۱۰میلیون تومان است و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی پرداخت می‌کند.

بانک پارسیان به سپرده‌های کمتر از یک میلیارد تومان، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت پول از این سپرده‌ها، یک ماه پس از افتتاح، بدون پرداخت جریمه امکان‌پذیر است. سپرده‌های بیش از یک میلیارد تومان نیز نرخ سود ۲۰ درصد دارند و بعد از سه ماه، می‌توان بدون جریمه از آن برداشت کرد.

بانک پاسارگاد تنها یک نوع سپرده بلندمدت دارد که نرخ سود آن ۱۸درصد است. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند.

سود پرداختی بانک تجارت دو ساله و با نرخ ۱۸درصد و حداقل مبلغ افتتاح این سپرده ۱۸ درصد است. برداشت از این سپرده هم تا سه ماه، جریمه دارد.

سپرده دو ساله بانک توسعه تعاون نیز سود ۱۸درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند. برداشت از این سپرده پس از دو ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک خاورمیانه دو سپرده بلندمدت یک و دو ساله ارائه می‌کند که نرخ سپرده  ۱۶ و ۱۸ درصد است.

سپرده بانک دی هم دو ساله است و بر اساس مبلغ سپرده، به دو بخش تفکیک می‌شود. سپرده‌های کمتر و بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۸ و ۲۰ درصد سود دریافت می‌کنند.

سپرده بلندمدت بانک رفاه کارگران، یک ساله بوده و سود ۱۸ درصدی پرداخت می‌کند. برداشت از این سپرده پس از یک ماه، بدون جریمه است.

سپرده دو ساله بانک سپه، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و حداقل مبلغ این سپرده باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند و پس از این مدت، سود سپرده بصورت روز شمار پرداخت خواهد شد.

بانک سرمایه به سپرده‌های کمتر و بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان، سودی ۱۸ و ۲۰ درصدی پرداخت می‌کند. برداشت از سپرده کمتر پس از سه ماه، بدون جریمه خواهد بود و مدت زمان برداشت با جریمه از بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان، یک ماهه است.

سود سپرده‌ دو ساله بانک سینا برای مبلغ یک تا ۱۹میلیون تومان، ۱۸درصد است و برداشت پس از چهار ماه از این حساب بدون جریمه است. سپرده ۲۰ تا ۴۹ میلیون تومانی نیز ۱۸درصد سود دریافت می‌کند اما این مدت زمان برای این سپرده به دو ماه می‌رسد. سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز همان سود ۱۸ درصد را دریافت می‌کنند با این تفاوت که برداشت از آن پس از یک ماه بدون جریمه است.

سپرده‌گذاران در بانک شهر می‌توانند برای سپرده‌های بلندمدت سود ۱۸درصد دریافت کنند. با این شرایط که برداشت از سپرده‌های کمتر و بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان، بعد از سه و یک ماه بدون جریمه است.

سپرده یک ساله بانک صادرات، نرخ سود ۱۶درصد دارد و زمان شکست سود آن یک ماهه است. سپرده دو ساله سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند و حداقل مبلغ آن ۵۰ میلیون تومان و زمان شکست سود این سپرده، سه ماهه است.

بانک سامان در قالب دو نوع سپرده بلندمدت یک و دو ساله به مشتریان سود ۱۶ و ۱۸ درصد پرداخت می‌کند.

سپرده ممتاز ۶ ماهه بانک مسکن با حداقل مبلغ سپرده‌گذاری ۵۰ میلیون تومان، ۱۵درصد سود پرداخت می‌کند. البته این سپرده به ازای هر ۲۰ میلیون تومان، یک برگه اوراق به سپرده‌گذار اعطا می‌کند که با احتساب این اوراق، بازدهی سپرده به بیش از ۲۲ درصد می‌رسد. حساب گواهی سپرده بانک مسکن نیز ۶ ماهه با سود ۱۸درصد است. همچنین سپرده بلندمدت دوساله بانک مسکن نیز، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند.

حساب گواهی سپرده یک ساله بانک ملت، سودی ۱۸درصدی بصورت علی‌الحساب به سپرده‌گذار اعطا می‌کند. با این وجود سود این سپرده بسته به عملکرد سوددهی بانک می‌تواند افزایش یابد. برای مثال در سال ۱۴۰۰ و ۹۹ بانک ملت به سپرده‌گذاران ۲۲.۵ و ۲۳ درصد سود پرداخت کرد.

بانک ملی در قالب سپرده‌های دو ساله، سودی ۱۸درصدی را پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ این سپرده ۵۰ میلیون است و سپرده‌گذار می‌تواند پس از سه ماه، بدون جریمه از حساب برداشت کند. به علاوه متقاضیان افتتاح سپرده با مبلغ کمتر از از ۵۰ میلیون تومان، می‌توانند از سپرده یک ساله با سود ۱۶درصد استفاده کنند.

سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بانک کارآفرین، سودی ۲۰ درصدی برای سپرده‌گذار در نظر می‌گیرند و برداشت از آنها پس از سه ماه، بدون جریمه است. سپرده‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز ۱۸ درصد سود دریافت می‌کنند.

سپرده‌ دو ساله بانک کشاورزی، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و سپرده‌گذار می‌تواند پس از ۱۵ماه، بدون شکست سود از حساب برداشت کند. همچنین سپرده‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، نرخ سود ۱۹درصدی دریافت می‌کنند.

پست بانک به سپرده‌های یک ساله با نرخ‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت از این سپرده‌ها قبل از یک سال با جریمه همراه خواهد بود.

سپرده بلندمدت موسسه اعتباری ملل با سود ۲۰ درصدی همراه است و برداشت از آن پس از یک ماه از افتتاح سپرده، جریمه‌ای برای سپرده‌گذار نخواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ