کد خبر: ۱۹۹۷۴۳
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

بانک‌های بورسی و دولتی برای عرضه اوراق گواهی با سود ۲۳درصدی توافق کردند

بانک‌های بورسی و دولتی برای عرضه اوراق گواهی با سود ۲۳درصدی توافق کردند

بانک‌های بورسی و دولتی برای رعایت نرخ سود توافق کردند و از فردا شنبه، اقدام به عرضه اوراق گواهی با سود سالانه ۲۳ درصدی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای هماهنگی و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با صدور اطلاعیه‌ای مشترک ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نرخ سود، اعلام کردند: اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی از شنبه در تمام بانک‌های بورسی و دولتی اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌ها را تا 25 درصد افزایش دادند و عدم رعایت نرخ سود مصوب باعث شده بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها را فرا بخواند و در بخشنامه‌ای با تاکید بر لزوم پایبندی در خصوص نرخ مصوب سپرده های بانکی از اعمال اقدمات تنبیهی و انتظامی برای بانک ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.

پرداخت سود علی الحساب اوراق، ماهانه و معاف از مالیات بوده و بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک ها با نرخ 10 درصد سالانه خواهد بود. همچنین پرداخت سود سپرده در ابتدای دوره سپرده گذاری به منظور جذب مشتری ممنوع بوده و نرخ سود سپرده‌های سرمایه گذاری 3 و 6 ماه طبق نرخ های اعلامی در بخشنامه های قبلی بانک مرکزی است.

مقرر شد سپرده‌های بلندمدت طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی حداقل یک ساله افتتاح شود و نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه گذاری مدت دار که قبل از سررسید برداشت شود معادل نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری متناظر با دوره ماندگاری آن با کسر نیم درصد خواهد بود.

نرخ سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت کمترین مانده در ماه در حال حاضر 10 درصد ماه شمار است که به صورت على الحساب محاسبه و به حساب سپرده گذار واریز می شود.

شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از توافقات بانک‌ها در جلسه 14 دی بانک مرکزی خبر دادند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ