کد خبر: ۱۹۹۷۷۷
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

۸۸ درصد تولید فولاد در داخل ایران صرف شد / رشد ۱۶ درصدی
انجمن تولیدکنندگان:

۸۸ درصد تولید فولاد در داخل ایران صرف شد / رشد ۱۶ درصدی

بیش از ۸۸ درصد تولید اقلام فولادی، صرف مصارف داخلی شده و مصرف ظاهری فولاد نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: همگام با افزایش تولید فولاد در هشت ماه سال جاری، بیش از ۸۸ درصد تولید اقلام فولادی، صرف مصارف داخلی و بخش کمتر آن وارد بازارهای خارج از ایران شد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان بالغ بر ۷۴ میلیون تن از انواع اقلام فولادی تولید شده که از این میزان ۹.۳۹ میلیون تن صادر و ۶۶ میلیون تن صرف مصارف داخلی شد. بر این اساس مصرف ظاهری فولاد در این مدت نسبت به هشت ماه‌ سال ۱۴۰۰ که معادل ۵۵.۴ هزار تن ثبت شده رشد ۱۶ درصدی داشت.

طی هشت ماه‌ سال ۱۴۰۱، ۸.۶۵ میلیون تن مقاطع طویل فولادی تولید شده و ۶.۸۴ میلیون تن مصرف داخل بوده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵.۶۵ میلیون تن، ۲۱ درصد بیشتر است. پس از آن در مجموع ۶.۱ میلیون تن از ۶.۸ میلیون تن مقاطع تخت فولادی تولیدی، ظرف هشت ماه‌، صرف مصارف داخلی شد.

مصرف این مقاطع نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵.۵ میلیون تن بوده، ۱۱ درصد بیشتر شده و از ابتدای سال جاری تا پایان آبان، تولید محصولات فولادی ۱۴.۷۴ میلیون تن ثبت شده که ۱۳.۱۵ میلیون تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافت. به این‌ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در هشت ماه سال ۱۴۰۰ که ۱۱.۲۵ میلیون تن بوده، ۱۷ درصد افزایش مصرف را رقم زد.

از ۲۱.۱۳ میلیون تن شمش فولاد تولید شده در هشت ماه ۱۴۰۱ با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مصرف آن در مدت مشابه سال گذشته به ۱۶.۵۷ میلیون تن برای مصرف داخلی رسیده و بالغ بر ۴.۵ میلیون تن آن صادر شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ