کد خبر: ۱۹۹۷۸۲
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

موافقت شورای نگهبان با لایحه معافیت مالیاتی مواد اولیه دارویی

موافقت شورای نگهبان با لایحه معافیت مالیاتی مواد اولیه دارویی

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه معافیت مواد اولیه دارویی و شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی طحان نظیف از بررسی لایحه معافیت مواد اولیه دارویی و شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: این لایحه در شورا تایید شد.

وی افزود: طرح بانک مرکزی مشتمل بر ۶۷ ماده نیز در شورا بررسی شد. عمده ابهامات این طرح اعطای اختیارات موسعی به ارکان بانک مرکزی و مغایر اصول قانون اساسی یا مرجعی را برای رسیدگی به حل اختلافات بانکی خارج از دستگاه قضا معرفی کرده بودند که واجد ابهامات بود. همچنین در برخی مواد، مجازات‌های نامتناسب پیش بینی شده بود که سنگین تلقی می شد و عدم تناسب بین جرم و مجازات مغایر امنیت قضایی عادلانه شناخته شد. در برخی موارد هزینه‌هایی برای دولت پیش بینی شده بود که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و به مجلس اعلام شد تا اصلاح کنند.

طحان نظیف ادامه داد: مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگ‌های بسیار مفصل بود که در شورای نگهبان بررسی شد. این لایحه ابهاماتی داشت که به مجلس جهت اصلاح ارسال شد. البته اغلب ایرادات شکلی است و گویا در یکی از کمیسیون‌های مجلس در حال اصلاح است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ