کد خبر: ۱۹۹۹۰۹
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

شرط تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۱۴۰۴ از زبان مدیرعامل شرکت بورسی

شرط تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۱۴۰۴ از زبان مدیرعامل شرکت بورسی

مدیرعامل شرکت بورسی، گفت: دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۱۴۰۴ قطعی اما نیازمند استخراج سالانه حدود۱۶۰ میلیون تن سنگ‌ آهن است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه‌ معادن و فلزات با اشاره به فعالیت حدود ۷‌ از ۱۱ هزار معدن دارای پروانه بهره‌‌‌برداری، گفت: در صورتی که محصولات شن و ماسه در نظر گرفته نشود، حدود ۶۹‌ درصد از تولیدات معدنی تنها از ۳۰۰ معدن دارای پروانه‌‌‌ بهره‌‌‌برداری بوده و تولید سالانه حدود ۴۵۰ میلیون تن محصولات معدنی ( بدون احتساب شن و ماسه) نشان می‌دهد به طور متوسط تولید به ازای هر معدن فعال بسیار کم است.

وی افزود: دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۱۴۰۴ قطعی است اما نیازمند استخراج سالانه حدود۱۶۰ میلیون تن سنگ‌ آهن است. بنابراین با توجه به تولید فعلی ۱۰۰ میلیون تنی، افزایش ۶۰ درصدی در تولید این ماده معدنی نیاز است.

سعدمحمدی ادامه داد: علاوه بر آن حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت فولادسازی با پیشرفت بیش از ۲۰‌ درصد نیز در دست ساخت است که به معنای افزایش نیاز به استخراج سنگ‌آهن و به دنبال آن توجه ویژه به فعالیت‌‌‌های اکتشافی و پیگیری علوم و فناوری‌‌‌های روز دنیا و پرورش متخصصان معدنی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ