کد خبر: ۱۹۹۹۲۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

اثر کاهش تورم آمریکا بر شاخص دلار و احتمال تقویت بازارهای سهام، طلا و رمزارز

اثر کاهش تورم آمریکا بر شاخص دلار و احتمال تقویت بازارهای سهام، طلا و رمزارز

کاهش تورم آمریکا تاثیر چندانی بر روی شاخص دلار نخواهد داشت اما احتمال دارد این متغیر منجر به تقویت بازارهای سهام، طلا و رمزارزها شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رئیس بخش تحقیقات FX و کالا در کامرزبانک با بیان اینکه شاخص دلار همچنان انعطاف‌ پذیر خواهد بود، اعلام کرد: کاهش تورم آمریکا در آمارهای ماه دسامبر تاثیر چندانی بر روی شاخص دلار نخواهد داشت و با شدت گرفتن حدس‌ها در خصوص چگونگی کیفیت اقتصاد جهانی طی روزهای گذشته از سال ۲۰۲۳، رویداد مهم در تقویم انتشار داده‌های آماری اقتصادی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، داده‌های تورم مربوط به دسامبر است که پنج‌شنبه توسط اداره آمار کار آمریکا منتشر خواهد شد.

براساس این گزارش، اکثر تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت‌های مصرف‌کننده در دسامبر افزایش نیابد. در این صورت دلار تحت فشار چندانی قرار نخواهد گرفت. با این‌حال تورم نزدیک به صفر یا حتی صفر مطلق در آمار دسامبر، تاثیر چندانی بر روی شاخص دلار نخواهد داشت و ارز ملی آمریکا را تضعیف نخواهد کرد.

کاهش تورم آمریکا طی ماه‌های آتی می‌تواند منجر به توقف اجرای افزایش نرخ بهره بانکی شده یا دست‌کم نرخ افزایش بهره را در برای مراحل کاهش دهد. در این حالت منجر به کاهش شاخص دلار و تقویت بازارهای مختلف از جمله سهام، طلا و دارایی‌های ریسک‌پذیر همچون رمز ارزها خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ