کد خبر: ۱۹۹۹۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

تحریم‌های روسیه جریان بازار را تغییر داد / ترفند مسکو در حفظ مشتریان نفت

تحریم‌های روسیه جریان بازار را تغییر داد / ترفند مسکو در حفظ مشتریان نفت

تحریم‌های روسیه منجر به تغییر جریان نقل و انتقال نفت و گاز در بازار جهانی شده و مسکو با اعمال تخفیف ۱۷ دلاری هر بشکه نفت، سعی در حفظ چین و هند در سبد مشتری ها کرده است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه وال‌استریک ژورنال اعلام کرد: تحریم‌های غرب باعث شده تا جریان صادرات نفت روسیه به سمت آسیا تغییر مسیر داده و کشورهای خاورمیانه نیز صادرات به اتحادیه اروپا را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه که از ۵ دسامبر سال گذشته و همزمان با اعمال سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه نفت اجرا شد، ششمین دور تحریم‌ها علیه مسکو به علت درگیری نظامی با اوکراین بود.

قرار است از ۵ فوریه واردات فرآورده‌های نفتی نظیر دیزل و سوخت از روسیه به اتحادیه اروپا ممنوع شود. این تحریم‌ها باعث شده تا روسیه که زمانی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی به اروپا بشمار می‌رفت، مسیر انتقال فرآورده‌ها را به سمت چین و هند و آفریقا و آمریکای جنوبی تغییر دهد. همچنین با اعمال تخفیف ۱۷ دلاری هر بشکه نفت از نوامبر، سعی کرده چین و هند را در سبد مشتری نگه دارد.

به عقیده کارشناسان تا زمانی که از نظر اقتصادی خرید نفت روسیه برای مشتریان آسیایی از جمله چینی‌ها و هندی‌ها به صرفه باشد، بیمه محموله‌های هم از سوی این کشورها حل می‌شود.

روسیه نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ صادرات نفت به چین را ۱۷ درصد افزایش داده و به ۷.۸ میلیون تن رساند و عربستان را پشت سر گذاشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ