کد خبر: ۱۹۹۹۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

سود ۲.۷ هزار میلیاردی مصرف‌کنندگان از معامله ۲۵.۲ هزار خودرو در بورس
در واکنش به ادعای عوض شدن دلال بازار اعلام شد:

سود ۲.۷ هزار میلیاردی مصرف‌کنندگان از معامله ۲۵.۲ هزار خودرو در بورس

وزارت اقتصاد در واکنش به ادعای عوض شدن دلال بازار خودرو با عرضه در بورس کالا اعلام کرد: با معامله ۲۵.۲ هزار خودرو، ۲.۷ هزار میلیارد تومان سود به مصرف‌کننده نهایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد در واکنش به اظهارات نماینده مجلس مبنی بر عوض شدن دلال بازار خودرو با عرضه در بورس کالا اعلام کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین موانع و مشکلات درباره صنعت خودرو تاکنون قیمت‌گذاری دستوری و استفاده دلالان و سفته‌بازان از عدم شفافیت در قیمت‌ گذاری بوده، دولت در تداوم تلاش برای اصلاح رویه‌های اشتباه گذشته در این حوزه عرضه خودرو در بورس کالا را در نظر گرفت.

عرضه خودرو با روش پیشین و بصورت قرعه‌کشی روش اشتباهی بود و موجب شد دلالان و واسطه‌ها از تفاوت قیمت کارخانه تا بازار منتفع شوند و به همین دلیل شیوه پیشین عرضه خودروها در بازاری با میزان تقاضای بسیار نیازمند اصلاح بود. ساز و کار کاملاً شفاف عرضه خودرو در بورس کالا جایگزین مناسبی برای روش معیوب گذشته است و از آنجا که شفافیت آماری از ویژگی‌های مهم بورس کالا است، جزئیات معاملات برای همه قابل استخراج و شرایط بازار یک محصول خیلی سریع در داده‌های بورس کالا قابل رویت است.

بررسی معاملات خودرو در بورس کالا نشان می دهد با معامله ۲۵.۲ هزار دستگاه خودرو تا ۱۲ دی ماه ، ۲.۷ هزار میلیارد تومان ناشی از اختلاف قیمت بازار غیر رسمی خودرو و کشف شده در بورس، منفعت به مصرف‌کننده نهایی رسیده و در این بین سود دلالان حذف و ساز و کار قرعه‌کشی کنار گذاشته شد. از سوی متولیان اجرای این روش در دولت، ایرادات روش فعلی بطور مداوم در حال رصد است و انتظار می‌رود با مدیریت این شرایط و رفع ایرادات، حتی به نحو بهتری از ساز و کار شفاف بورس کالا در این حوزه استفاده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ