کد خبر: ۱۹۹۹۸۶
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳ حمایت برای بورس لحاظ کرد

دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳ حمایت برای بورس لحاظ کرد

دولت در لایحه بودجه سال آینده ، سه مورد حمایتی از بورس را لحاظ کرد که شامل تزریق تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام دولت به صندوق تثبیت، مالیات صفر درصد بردرآمد از سود تقسیم نشده و... است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لایحه بودجه سال 1402 بعد از چندین روز ابهام و کش و قوس مجلس و دولت ، امروز با سقف 5.2 هزار هزار میلیارد تومانی و رشد 40 درصدی نسبت به بودجه سال جاری از سوی رئیس جمهور به مجلس ارسال شد که به دلیل گرانی 40 درصدی نرخ خوارک پتروشیمی ها و رشد 33 درصدی بهره مالکانه معادن و ... چندان به مذاق فعالان بازار سرمایه خوش نیامد!

براساس این گزارش، در این میان وزارت اقتصاد مجاز شد برای حمایت از سهامداران در برابر مخاطرات بورس تا 15 هزار میلیارد تومان از سهام دولت در شرکت ها در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

علاوه بر این مالیات بر درآمد از سود تقسیم نشده شرکت های بورسی و فرابورسی در صورت انتقال به حساب سرمایه، صفر درصد خواهد بود.

همچنین تمام کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می‌شود تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی، مشمول مالیات بر ارزش‌ افزوده نخواهند بود و تنها این مالیات یک‌بار و در زمان تبدیل به کالا دریافت می شود.

علاوه بر این سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ، میعانات گازی و خالص صادرات گاز 40 درصد تعیین و بانک مرکزی مکلف شد در طول سال و متناسب با وصول منابع ، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت از کل صادرات نفت و میعانات گازی و نیز سهم 14.5 درصدی شرکت دولتی ذیربط وزارت نفت و... اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ