کد خبر: ۱۹۹۹۹۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

اصلاح شاخص با ریزش تفاوت دارد/ احتمال تداوم روند صعودی
کارشناس بازار سرمایه:

اصلاح شاخص با ریزش تفاوت دارد/ احتمال تداوم روند صعودی

کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی معاملات چند روز اخیر گفت: رفتار اصلاحی شاخص مشهود است اما تفاوت بسیاری با چرخش روند یا ریزش دارد و لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی بازار خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فراقی با اشاره به احتمال تعادل در معاملات بازار سهام با افزایش عرضه به مهر گفت: رفتار اصلاحی شاخص مشهود است البته کلیه سهم ها اصلاح قیمتی را تجربه نکردند یا نخواهند کرد. زیرا ممکن است این اصلاح از نوع قیمتی یا زمانی باشد یا ترکیبی از این دو نوع رخ دهد.

وی افزود: وقتی صحبت از اصلاح می‌شود تفاوت بسیاری با چرخش روند یا ریزش دارد چون اصلاح‌ها لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی در بازار خواهند بود. قسمتی را هم باید به ارزش معاملات اختصاص داد. زیرا متغیری قابل توجه در بازار است و نشانه ای از جذابیت یا عدم جذابیت برای افراد فعال است. این مقدار از ارزش و خصوصاً حجم داد و ستدها نشان از توجه مطلوب به بازار است و در مقطعی قرار دارد که اشخاص اثرگذارتر در بازار در حال تصمیم گیری دوباره و تغییرات در سیستم‌های سرمایه گذاری و معاملاتی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نیم نگاهی به نحوه معاملات صندوق‌ها خصوصاً درآمد ثابت نشان می دهد اندکی از نقدینگی های ریسک گریز درحال نگاه کردن به سمت بازار هستند و آنچنان که باید در صدر توجه افراد برای داد و ستد قرار ندارند. این مورد نوید روزهای بسیار مطلوبی را به بازار سرمایه می‌دهد.

فراقی گفت: نمودارهای ورود پول حقیقی به بازار در وضعیت مساعدتری نسب به چند ماه اخیر قرار اما در زمان کوتاهی، اندکی افت داشت که پس از شکست مناسب این محدوده استراحتی شاخص، انتظار وضعیت بهتری از آن می‌رود و در صورت همراهی می‌توان مسیر حرکتی را با ثبات و مستحکم‌تر در نظر گرفت. احتمال می رود این رفتار کم توان صعودی به روزهای آینده هم منتقل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ