کد خبر: ۲۰۰۰۸۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

مقایسه نسبت های مالی بانک ملت با ۹ بانک های بورسی و فرابورسی دیگر
در آذر ماه بررسی شد:

مقایسه نسبت های مالی بانک ملت با ۹ بانک های بورسی و فرابورسی دیگر

نسبت های مالی ۱۰ بانک بورسی و فرابورسی طی آذر ماه بررسی شد که بانک ملت جایگاه نخست را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اطلاعات مالی 10 بانک بورسی و فرابورسی در نسبت تسهیلات به سپرده، نسبت سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها و نرخ موثر سپرده های بلند مدت ریالی در آذر ماه بررسی شد که بانک ملت در صدر ایستاد.

نسبت تسهیلات به سپرده ها (ریال و ارز)

یکی از شاخص هایی که وضعیت مشارکت در یک اقتصاد را مشخص می کند، نسبت تسهیلات به سپرده ها یا همان LDR است. این نسبت پایداری تأمین مالی توسط بانک ها را ارزیابی می کند و به نوعی معرف نسبت وام های پرداختی پوشش داده شده از محل سپرده های دریافتی از مشتریان بانک است.
مقایسه اطلاعات مالی بانک های بورسی در پایان آذرماه نشان می دهد نسبت تسهیلات به سپرده با عملکرد مطلوب بانک ملت را در صدر بانک های بورسی در این شاخص مهم قرار داده است.

نسبت سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها (ریال و ارز)

در نسبت سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها نیز بانک ملت با بهبود عملکرد و ثبت مقدار 43.42 درصد در آذر ماه، جایگاه نخست در بین بانک های بورسی را کسب کرد که حاکی از رشد 26 درصدی این نسبت بانک ملت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

نرخ موثر سپرده های بلند مدت ریالی

در نسبت نرخ موثر سپرده های بلند مدت ریالی نیز بانک ملت با ثبت مقدار 16.36 درصد در آذر ماه همانند سال گذشته ، جایگاه نخست در بین بانک های بورسی را کسب کرد.

نرخ موثر سپرده های کوتاه مدت (ریال و ارز)

در نسبت نرخ مؤثر سپرده های کوتاه مدت (ریال و ارز) ، بانک ملت با ثبت مقدار 4.85 درصد در آذر ماه، جایگاه نخست در بین بانک های بورسی را کسب کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ