کد خبر: ۲۰۰۲۳۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹

زیان روزانه ۷ میلیون دلاری اقتصاد ایران از تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی
رئیس انجمن صنفی خبر داد:

زیان روزانه ۷ میلیون دلاری اقتصاد ایران از تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی

رئیس انجمن صنفی سی ان جی گفت: فعالیت ۳۰ درصد از جایگاه‌های سوخت متوقف و منجر به زیان روزانه ۷ میلیون دلاری اقتصاد ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن جوهری با بیان اینکه در روزهای اخیر حدود ۳۰ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افت فشار و مدیریت مصرف گاز، تعطیل شده اند، گفت: با توجه به افزایش مصرف روزانه حدود ۷ میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر، زیان ناشی از تعطیلی جایگاه‌ها به اقتصاد روزانه حدود ۷ میلیون دلار برآورد می شود که نشان دهنده اهمیت سوخت سی ان جی در سبد سوخت است.

وی افزود: باتوجه به اینکه تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل شرایط حاکم و جبران کمبود گاز بوده، تقاضا می‌شود وزارت نفت خسارت تعطیلی جایگاه‌ها را پرداخت کند و انتظار می‌رود مشابه اقدام مناسب در پرداخت قبوض گاز و برق شهرهای شمال شرقی، خسارات وارده به جایگاه‌های سی‌ان‌جی نیز پرداخت کند.

این فعال صنفی ادامه داد: میزان خسارت جایگاه‌ها بسته به میزان تعطیلی متفاوت است. در این بین فعالیت جایگاه‌های برخی استان‌ها چندین روز به صورت کامل متوقف شد. البته تعطیلی جایگاه‌ها در سایر استان‌ها مقطعی بوده و با توجه سهم حدود دو درصدی جایگاه‌های سی ان جی از گاز مصرفی روزانه انتظار می‌رود وزارت نفت تدابیر لازم جهت جلوگیری از ادامه روند قطعی گاز جایگاه‌ها را اتخاذ کند.

جوهری گفت: جایگاه های سی‌ان‌جی همانند پالایشگاه کوچک هستند که راه‌اندازی مجدد آنها بعد از مدتی تعطیلی هزینه‌های اضافه بر سازمانی را تحمیل می‌کند. ممکن است بر اثر تعطیلی، برخی قطعات آسیب دیده باشند و تعویض این قطعات و سرویس های لازم نیز زیان جایگاه‌ها را مضاعف خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ