کد خبر: ۲۰۰۳۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲

اثرات و تبعات اقتصادی اقدام مجلس اروپا علیه سپاه و اعمال تحریم‌ها

اثرات و تبعات اقتصادی اقدام مجلس اروپا علیه سپاه و اعمال تحریم‌ها

آثار و تبعات اقتصادی اقدام اخیر مجلس اروپا علیه سپاه پاسداران ایران از سوی استاد دانشگاه اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی سامتی درباره اثرات و تبعات اقتصادی اقدام مجلس اروپا علیه سپاه و وضع تحریم‌ها علیه این نهاد نظامی به ایلنا اعلام کرد: یک مجموعه نظامی یا انتظامی نباید وارد اقتصاد شود که امروز نگران آثار اقتصادی این اقدام اروپا بود. هرگاه نیروهای نظامی وارد اقتصاد شدند فعالیت‌های آنها با آسیب‌های زیادی به همراه بود. ورود نظامی‌ها به اقتصاد از این بُعد باید مورد توجه قرار گیرد که این مجموعه‌ها از قدرت فیزیکی برخوردار است و به واسطه آن این احتمال وجود دارد که قاعده بازار رعایت نشود.

در بُعد بیرونی اثر ورود نهادهای نظامی در صورت تحریم به طور 100 درصد در اقتصاد دیده می‌شود و اقتصاد درگیر تحریم‌ها می‌شود. فعالیت‌های اقتصادی این نهادهای نظامی و انتظامی به واردات و صادرات متصل است و هر فعالیت اقتصادی چه عمرانی و غیرعمرانی از مسیرهای خارج از مرزها انجام می‌دهند و تمام این جریانات تحت تأثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

شرکت‌های اقتصادی سپاه از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء پیش از این مشمول تحریم‌ها بوده و این تحریم‌ها نمی‌توانند مشکل جدیدی باشد حوزه‌های عمرانی و فعالیت‌های اقتصادی با دنیا در ارتباط هستند و قرارگاه خاتم الانبیاء هم نهاده‌های عمرانی را از خارج تامین می‌کند.  تامین مواد اولیه مورد نیاز قرارگاه خاتم الانبیاء از مسیر رسمی انجام نمی‌شود و این مجموعه‌ها نیازها را از مسیرهای غیررسمی تامین می‌کنند اما این مسیرهای غیر رسمی هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

مردم سال‌ها با تورم 50 درصد زندگی کردند و اگر اثر این تحریم‌ها را به شکل افزایش تورم نشان دهند مسئله جدیدی برای مردم ایران نیست. زیرا تورم تن مردم را کرخت کرده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ