کد خبر: ۲۰۱۶۲۹
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۹

نظر منفی درباره پیش‌بینی جنگ آمریکا و چین : تحریک آمیز است

نظر منفی درباره پیش‌بینی جنگ آمریکا و چین : تحریک آمیز است

معاون دانشگاه فودان چین با انتقاد از فرمانده هوایی ارتش ، پیش بینی اعلام جنگ چین و آمریکا در سال ۲۰۲۵ را تحریک کننده خواند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، مایک مینیهان رئیس فرماندهی تحرک هوایی ارتش آمریکا اخیرا در یادداشتی اعلام کرد: آمریکا و چین تا ۲ سال آینده وارد جنگ خواهند شد و آن‌ها باید برای خالی کردن یک خشاب با شلیک به سر آماده باشند. تایوان و آمریکا در ۲۰۲۴ سرگرم انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود و این امر این فرصت را به چین می‌دهند تا علیه تایوان اقدام کند.

براساس این گزارش، شین کیانک معاون مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه فودان چین گفت: در شرایط وخیم رابطه میان پکن و واشنگتن، بیان چنین اظهاراتی از سوی یک ژنرال ارشد، تحریک کننده و بی پروا است. چنین اظهاراتی تنها بی اعتمادی بین این دو کشور را تشدید کرده و به روابط دوجانبه آسیب وارد می سازد.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: راهبرد دفاع ملی به وضوح نشان می‌دهد چین چالش پیش روی وزارت دفاع است و آمریکا با همکاری در کنار متحدان برای حفظ صلح در آب‌های منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز است.

بر اساس این گزارش، بخش تحرک هوایی نیرو هوایی ارتش آمریکا، ۵۰ هزار پرسنل و نزدیک به ۵۰۰ هواپیما در اختیار دارد که وظیفه حمل‌ونقل و سوخت‌رسانی را برعهده دارند که مأموریت آن‌ها برقراری و ارائه تحرک هوایی در سطح جهان است.

با توجه به این که واشنگتن با ارسال تسلیحات به این جزیره واکنش چینی‌ها را برانگیخته، کارشناسان هشدار می‌دهند روابط پکن و واشنگتن همچنان پرتنش خواهد بود و رقابت در سال جاری میلادی ۲۰۲۳ تشدید خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ