کد خبر: ۲۰۱۶۳۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

فرصت ویژه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی + شرایط
معاون وزیر صنعت مدعی شد:

فرصت ویژه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی + شرایط

معاون وزیر صنعت از فرصت ویژه سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی بر روی سقف سوله و محوطه‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رسولیان گفت: طرحی از سوی صندوق ملی محیط زیست در راستای تامین مالی نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلو واتی به صورت ویژه برای واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و با هدف ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی کوچک بر روی سقف سوله و محوطه در اختیار این واحد‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله از سوی ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق) و درآمد زایی مطمئن و بلند مدت، تامین ۸۰ درصد سرمایه گذاری مورد نیاز از طریق صندوق ملی محیط زیست تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان و تسهیلات کم بهره حداکثر ۱۴درصد با اقساط ۵ ساله از مهمترین مزایای این طرح به متقاضیان واجد شرایط است.

رسولیان ادامه داد: در این طرح برای سهولت و استانداردسازی فرآیندها، تسهیلات صندوق محیط زیست فقط به نیروگاه‌های ۲۰ کیلووات تعلق می‌گیرد اما در صورت عدم تمایل به استفاده از آن، امکان نصب نیروگاه در سایر مقیاس‌ها طبق شرایط اعلامی در سامانه مهرسان (وزارت نیرو) نیز وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ