کد خبر: ۲۰۱۶۸۶
۱۳:۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

۳ ماده دیگر از طرح مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب رسید/ ارجاع بند ۱۲
توسط نمایندگان مجلس:

۳ ماده دیگر از طرح مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب رسید/ ارجاع بند ۱۲

نمایندگان مجلس بندهای ۹، ۱۰ و ۱۱ طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را به تصویب رساندند و بند ۱۲ درباره اخذ مالیات از افراد غیرتجاری به‌منظور رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی، گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر سوداگری و سفته بازی را بررسی کرده و مواد ۹، ۱۰ و ۱۱ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۹ این طرح، در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عبارت اشخاص مشمول از ماده ۲، بند ت ماده ۵، ماده ۱۲، ماده ۱۳ و تبصره، ماده ۱۹و ۲۹ و نیز عبارت اشخاص مشمولی از مواد ۱۴ و ۲۰ حذف و عبارت‌های مؤدیان و مؤدیانی جایگزین آنها می‌شوند.

طبق ماده ۱۰ این طرح، یک تبصره به شرح زیر به ماده ۲۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان الحاق می‌شود:

تبصره- صورتحساب‌های مشمولان تبصره ماده ۲ این قانون، صورتحساب‌های مشمولان ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲. ۳. ۱۴۰۰ و نیز صورت حساب‌های اشخاصی که طبق سایر قوانین مشمول اجرای این قانون نیست از حکم این ماده مستثنی هستند.

طبق ماده ۱۱ این طرح، متن زیر به عنوان ماده ۳ به ذیل باب اول قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود.

همچنین ماده ۱۲ این طرح نیز بررسی شد و در نهایت برای رفع ابهام این ماده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. در ماده ۱۲، کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال دهنده عین یا واگذارکننده حق در خصوص انتقال دارایی‌های از جمله املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل؛ انواع وسایل نقلیه‌ مشمول مقررات مربوط به شماره‌گذاری؛ انواع طلا، نقره، پلاتین، مسکوکات طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات؛ انواع ارز هستند در کلیه مناطق از جمله مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ