کد خبر: ۲۰۱۶۹۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

ایران خودرو ۳۰ ریال سود تلفیقی محقق کرد/ روند کاهش وام بانکی
در نیمه نخست سال جاری:

ایران خودرو ۳۰ ریال سود تلفیقی محقق کرد/ روند کاهش وام بانکی

ایران خودرو در صورت های مالی ۶ ماهه تلفیقی حسابرسی شده، ۳۰ ریال سود برای هر سهم محقق کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران خودرو با سرمایه اسمی 30.1 هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده نیمه نخست سال مالی جاری را منتشر کرد.

بر این اساس، "خودرو" در این مدت 30 ریال سود تلفیقی برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 224 ریال زیان، 113 درصد رشد داشت. شرکت اصلی هم 4 ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 97 درصد رشد داشت و در گزارش حسابرسی نشده بالغ بر 13 ریال زیان اعلام شده بود.

در این میان این خودروساز بالغ بر 81.4 و 79.8 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی و اصلی و 900.9 و 111.3 میلیارد تومان سود و زیان خالص در گروه و شرکت اصلی شناسایی کرده است.

طبق نظر حسابرس در شناسایی درآمدها براساس مفاد ماده 90 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، بالغ بر 13.2 هزار میلیارد تومان ( سال مالی قبل  1.9 هزار میلیارد تومان) در دوره میانی مورد گزارش به عنوان جبران زیان ناشی از اعمال قیمت‏ های تعیین شده توسط مراجع دولتی ذیربط، بابت بخشی از فروش ‏های بهمن سال 1400 تا شهریور سال جاری به حساب درآمد به طرفیت مطالبات از دولت منظور شده است.

از آنجایی که شناسایی درآمد مستلزم کامل شدن فرآیند شناخت درآمد و طی مراحل قانونی و پذیرش مطالبات از طرف دولت است و شواهدی از این بابت وجود ندارد، فرآیند شناسایی درآمد مذکور محقق نشده است. با توجه به مراتب فوق در صورت اعمال تعدیلات لازم زیان دوره میانی مورد گزارش و زیان انباشته ابتدای دوره مبلغ 13.2 و 1.9 هزار میلیارد تومان افزایش و حساب های دریافتنی 15.2 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

بدهی های شرکت و امکان بازپرداخت

شرکت در نظر دارد با مدیریت نقدینگی و ایجاد سرعت در گردش عملیات و وصول مطالبات و اصلاح ساختار مالی نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ