کد خبر: ۲۰۱۷۳۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

افزایش احتمالی کارمزد بانک ها و پرداخت مجازی وام خرد درسال آینده
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد:

افزایش احتمالی کارمزد بانک ها و پرداخت مجازی وام خرد درسال آینده

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به احتمال افزایش کارمزد خدمات بانک های بورسی و دولتی، گفت: ارائه تسهیلات خرد از سال آینده مجازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهران محرمیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کارمزد خدمات بانکی در سال آینده افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: این مسئله بر اساس مقررات مربوطه هر سال بررسی می‌شود و در سال جاری هم مانند سال‌های دیگر به شورای مورد نظر خواهد رفت و در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد. البته آخرین باری که خدماتی مانند کارمزد تراکنش‌های بانکی و نقل و انتقال پول افزایش یافت در آذر ۹۹ و حدود ۲۰ درصد بود.

اعطای مجازی تسهیلات خرد

وی افزود: در زمینه برخی خدمات بانکی مانند دسترسی به تسهیلات خرد شاید هنوز زیرساخت‌های لازم به‌وجود نیامده و به همین دلیل به‌صورت خاص مسئله اعتبارسنجی به‌ عنوان پروژه اولویت‌دار قرار داده‌ شد که اگر اعتبارسنجی به بهره‌برداری برسد، اثر بسزایی در این زمینه خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: پرداخت تسهیلات خرد به‌صورت مجازی در برخی بانک‌ها با مشکلات بسیاری مواجه بوده و دریافت تسهیلات به صورت حضوری به مراتب راحت‌تر از آن است. البته مشکلات موجود در این زمینه، زمانی حل می‌شود که اعتبارسنجی به‌صورت متمرکز و از طریق بانک مرکزی و پایگاه داده اعتبارسنجی صورت گیرد.

به گفته محرمیان در این زمینه شمولیت مالی در بانک های ایران برای افراد بالای ۱۵سال حدود ۵. ۹۳ درصد است. مهم‌ترین اتفاق رخ داده این است که در سال ۹۸ و با شیوع کرونا بدون اینکه اتفاق خاصی رخ دهد، اسکناس از جیب مردم حذف شد. یعنی در آن ایام هیچ مشکلی مانند اختلال در سامانه‌های بانکی و... ناشی از افزایش ناگهانی تراکنش‌ها نداشتیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ