کد خبر: ۲۰۱۷۴۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

دفاع چندین باره روسیه از ایران : غرب اراده‌ای برای احیای برجام ندارد

دفاع چندین باره روسیه از ایران : غرب اراده‌ای برای احیای برجام ندارد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، گفت: ایران اراده سیاسی لازم برای احیای برجام را دارد و این طرف‌های غربی هستند که اراده نشان نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایپوتنیک، میخائیل اولیانوف گفت: ایران و روسیه و چین اراده سیاسی لازم برای احیای برجام را دارند و این طرف‌های غربی هستند که اراده‌ای نشان نمی‌دهند. شرایط فعلی مذاکرات برجام به بن‌بست رسیده اما برای این‌که گفته شود برجام مرده‌ هنوز زود است و شانس احیای آن وجود دارد و نیازمند تصمیم سیاسی تمامی طرف‌های برجام برای بازگشت به میز مذاکرات است.

وی افزود: آمریکا بیشترین اقدامات را صورت داد تا ایران چه در مقیاس کمی و چه در مقیاس کیفی به سمت گسترش محسوس برنامه هسته‌ای سوق پیدا کند و در این زمینه واشنگتن موفق عمل کرد. ایران در تمامی زمینه‌ها فراتر از محدودیت‌هایی که در برجام معین شده بود حتی قبل از توافق 2015 پیش رفت اما تمامی این اقدامات تحت نظارت کامل آژانس اتمی بوده و این گام‌های فرا برجامی ایران برگشت‌پذیر است و تنها به بازگشت به میز مذاکرات و احیای توافق هسته‌ای نیاز دارد.

اولیانوف ادامه داد: اخباری در خصوص احتمال خروج انگلیس از برجام باعث این ذهنیت می‌شود که غرب نیازی به توافق ندارد و در نتیجه برجام به فراموشی سپرده می‌شود.اما حضور یا عدم حضور انگلیس در توافق هسته‌ای در شرایط کنونی چندان اهمیتی ندارد و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده انگلیس است و طبق برجام هیچ فرایند خروج یا اقدام یک‌جانبه تعریف نشده همانطور که آمریکا به صورت یک جانبه خارج شد. هرگونه اقدام این چنینی به مفهوم نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ