کد خبر: ۲۰۱۷۸۰
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

جمهوری آذربایجان از ایران به سازمان‌‌های بین‌المللی شکایت کرد

جمهوری آذربایجان از ایران به سازمان‌‌های بین‌المللی شکایت کرد

وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد: از حادثه رخ‌ داده در سفارت آذربایجان در تهران به مجامع بین‌المللی شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد: اسنادی حاوی درخواست‌هایی برای محکومیت بین‌المللی حمله تروریستی به سفارت آذربایجان در ایران، شناسایی و مجازات سریع سازمان‌دهندگان و عاملان این اقدام تروریستی و همچنین تحقق تعهدات ناشی از موافقت نامه وین در مورد روابط سیاسی برای تصویب به سازمان‌ها و پلت‌فرم‌های بین‌المللی مربوطه ارائه شد.

براساس این گزارش، طبق این بیانه این حمله توسط حدود 100 کشور و دبیرخانه تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی محکوم شده و لزوم مجازات عاملان این اقدام عمل در بیانیه‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

باکو مدعی شد، ایران تلاش کرده از افشای گسترده این حمله تروریستی در سطح بین‌المللی در سازمان‌های بین‌المللی که عضو آن بوده و تصمیمات بر اساس اجماع است، جلوگیری کند. ایران به پیش‌نویس بیانیه‌ها و بیانیه‌های ارسالی آذربایجان به دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها (NAM) و گردهمایی تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (CICA) بلافاصله پس از حمله اعتراض کرد.

از میان 120 کشور غیرمتعهد، تنها سوریه و هند از موضع ایران حمایت کردند. دلیل آنها در مخالفت با تصویب این اسناد این است که حملات تروریستی در کشورهای مختلف پیش از این در جنبش عدم‌ تعهد محکوم نشده و مسائل دوجانبه بین این کشورها به تریبون‌های بین‌المللی از جمله کشورهای غیرمتعهد کشیده نشود، جنبش غیرمتعهدها در بسیاری از موارد اسناد متعددی را در محکومیت حملات تروریستی رخ‌ داده برای حفاظت از نمایندگی‌های سیاسی به تصویب رسانده است.

آذربایجان از تمامی بسترهای بین‌المللی مربوطه برای محکومیت گسترده اقدام تروریستی علیه سفارت خود و مجازات عاملان این اقدام استفاده خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ