کد خبر: ۲۰۱۷۹۸
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳

قطر همچنان خواهان همگرایی ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای

قطر همچنان خواهان همگرایی ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی وزارت خارجه قطر بر تداوم نقش دوحه برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العربی الجدید، ماجد الانصاری درباره سفر اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر به ایران، گفت: فعلا هیچ ترتیبی برای آغاز دور جدید مذاکرات بین ایران و طرف‌های غربی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد اما میانجی‌گری قطر برای ارائه پیشنهادات در تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکره ادامه دارد و ایفای این نقش دوحه نیز تا امضای توافق هسته‌ای که ضامن امنیت و صلح در منطقه است، متوقف نخواهد شد.

براساس این گزارش، آل ثانی چند روز پیش در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: روابط ایران و قطر برای استقرار و ثبات منطقه‌ای چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی و زمینه‌های مختلفی روابط میان دو ملت حائز اهمیت است.

وی افزود: تا آنجا که ممکن است تلاش می‌شود ترس‌ها و دغدغه‌های طرفین توافق از بین برود و محیط مناسبی برای انجام گفت‌ و گوها صورت بگیرد. زیرا قطر درپی ثبات منطقه است.

آل ثانی ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسب برای حل مشکلات بر سر توافق هسته‌ای و بازگشت به توافق است. آمریکا هم پیام‌هایی داده تا به ایران منتقل شود. تلاش می شود سوتفاهمات برای بازگشت به توافق از بین برود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ