کد خبر: ۲۰۱۸۷۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

تحلیل تکنیکال چیست و روش های یادگیری آن کدام است؟

تحلیل تکنیکال چیست و روش های یادگیری آن کدام است؟

معامله گران برای آموزش دوره های جامع تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و روش های یادگیری آن می توانند به وب سای ره آورد مراجعه و معاملاتی هدفمند انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیش بینی قیمت برای بسیاری از سرمایه ­گذاران مبتدی جذاب به نظر می­ رسد. ممکن است با شنیدن چنین چیزی بخواهید درباره آن اطلاعات بیشتری به­ دست بیاورید و در نهایت آن را یاد بگیرید. پس پیشنهاد می شود تا انتها همراه باشید.

تحلیل تکنیکال چیست؟

این تحلیل یعنی پیش ­بینی بازار و رفتار آینده بهای یک دارایی بر اساس رفتار­هایی که قیمت آن در گذشته داشت. معامله ­گرانی که از این روش برای تحلیل و معاملات استفاده می ­کنند ، معتقدند بهترین اطلاعات برای پیش ­بینی قیمت اطلاعات و رفتار گذشته قیمت هستند.

آنها برای این تحلیل از انواع نمودار­های مختلف و ابزار­ها بهره می­ برند. الگو­های مختلفی تا به امروز برای این تحلیل ساخته شده است. تحلیل­گران ابتدا این الگو­ها را بطور دقیق فرا می­ گیرند. سپس با مشاهده نمودار­ها سعی می­ کنند الگو­های ساده و پیچیده را با نمودار تطبیق بدهند و از این طریق آینده قیمت را بدست بیاورند.

اساس آنالیز تکنیکال بر چیست؟

برای تحلیل تکنیال، سه فرض اساسی وجود دارد که معرفی شده و توضیح کوتاهی از هر کدام ارائه می شود:

- بازار، کارا عمل می­ کند: این عرضه و تقاضا است که اساس بازار را می­ سازد. همه چیز در بازار قیمت­ گذاری شده است.

- تاریخ تکرار می ­شود: بر اساس نمودار قیمت ­های پیشین، می ­توان قیمت آینده را پیش­ بینی کرد. چرا که تاریخ به تکرار متمایل است.

- حرکت قیمت در روند­ها: احتمال حرکت قیمت در روند خود بیشتر از حرکت تصادفی است.

یادگیری پایه و اساس تحلیل بنیادی

در مرحله اول باید مفاهیم پایه­ ای این تحلیل را درک کرد. آموزش تحلیل تکنیکال بورس از پایه­ های آن شروع می­ شود. برای این کار می­ توان از کلاس­ های مختلف آموزشی و منابع زبان اصلی استفاده کرد.

کتاب­ های زیادی هستند که معامله­ گران تازه ­کار می­ توانند برای شروع از آنها کمک بگیرند. با یک جست­جوی ساده فهرست این منابع در اختیار قرار خواهد گرفت. به عنوان نمونه می­ توان دو مورد را ذکر کرد.

- Market Wizards, Updated: Interviews with Top Traders

- Reminiscences of a Stock Operator

تمرین برای افزایش مهارت

هر دانشی بدون تمرین کارساز نخواهد بود. حتی اگر در بهترین دوره تحلیل تکنیکال هم شرکت کنید، زمانی که تمرین کافی نداشته باشید و برای آموخته ها وقت نگذارید تغییری حاصل نمی­ شود.

انواع نمودار­ها و سبک­ های تکنیکال

از معروف­ترین نمودار­های این تحلیل می ­توان به نمودار­های میله ­ای و شمعی اشاره کرد. سبک ­های مختلفی برای انجام این تحلیل مانند حمایت و مقاومت و روندها، فیبوناچی، الگوهای قیمتی، اندیکاتورها، ایچیموکو و پرایس اکشن وجود دارد.

ره­ آورد و تحلیل بنیادی یا تکنیکال

مجموعه ره آورد یکی از بهترین مراجع آموزش تحلیل بنیادی و تکنیکال است. می ­توان با مراجعه به وبسایت این مجموعه اطلاعات تکمیلی را در این­ باره به ­دست آورد. هم تکنیکال و هم دوره تحلیل فاندامنتال برای تریدر­ها در این مجموعه فراهم آمده است.

جمع ­بندی

اگر قصد آموزش تحلیل تکنیکال بورس را دارید پیشنهاد می شود از مجموعه­ های معتبر موجود مانند ره آورد یک دوره جامع تهیه کنید و علم پیش ­بینی بازار را یاد بگیرید. مهارت با تمرین بهتر خواهد شد و در نهایت می ­توان با استفاده از این مهارت، معاملاتی هدفمند انجام داد.

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ