کد خبر: ۲۰۲۴۴۷
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۳

تحلیلی از سیاست جدید آمریکا علیه ایران و به دلیل حضور در جنگ اوکراین

تحلیلی از سیاست جدید آمریکا علیه ایران و به دلیل حضور در جنگ اوکراین

حضور ایران در جنگ روسیه و اوکراین و ارسال سلاح ها و هواپیماهای بدون سرنشین، منجر به رویکرد جدید آمریکا شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، المانیتور در تحلیلی از سیاست جدید آمریکا علیه ایران به واسطه ادعای حضور ایران در جنگ اوکراین، اعلام کرد: آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی طبقه‌بندی نشده را منتشر کرد که مقایسه بصری هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در اوکراین با هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است.

بر اساس این گزارش این سند هفت صفحه‌ای به تصاویر هواپیماهای بدون سرنشینShed-۱۳۶، Shahed-۱۳۱s و Mohajer-۶ بوده و واشنگتن از ماه ها پیش اعلام کرده بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در جنگ اوکراین، ساخت ایران است.

این موضوع فقط یک روز پس از آنکه دولت انگلیس برای اولین بار مدارکی را درمورد انتقال اسلحه ایران به یمن به سازمان ملل متحد در جهت اثبات نقض قطعنامه‌های ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت ارائه داد، مطرح شد. دولت بایدن برای کمک به تنظیم پرونده در سازمان ملل در مورد سلاح‌های ایران به متحدان روی آورده است.

اواسط ژانویه، نیروهای دریایی فرانسه ۳۰۰۰ اسلحه و بیش از نیم میلیون مهمات و همچنین ۲۳ موشک ضد تانک هدایت شده را در یک قایق ایرانی و به مقصد حوثی‌ها را توقیف کردند.

برهمین اساس ، مقامات کاخ سفید و پنتاگون زنگ خطر همکاری‌های دفاعی درحال ظهور ایران با روسیه را به صدا در آوردند که احتمالا قابلیت‌های پهپادی تهاجمی تهران را علیه همسایگان تقویت می‌کند.

طبق اعلام دو مقام ارشد دفاع آمریکایی، ایران در مورد تجهیزات اوکراین تمرین بزرگی می‌کند که فقط برای ایجاد تهدید در خاورمیانه دقیق‌تر خواهد شد و اندازه زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین ایران یکی از نگرانی‌های مهم فرماندهان آمریکایی در منطقه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ