کد خبر: ۲۰۳۷۴۲
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰

۵۱ هزار تقاضای خرید خودروهای وارداتی و دلیل عدم اعلام قیمت + چند آمار
مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت اعلام کرد:

۵۱ هزار تقاضای خرید خودروهای وارداتی و دلیل عدم اعلام قیمت + چند آمار

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت با اشاره به ۵۱ هزار ثبت نام خرید خودروهای وارداتی، دلیل ابهام در اعلام قیمت ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ضیغمی با اعلام اینکه ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی تا ساعت ۱۸ فردا ادامه داشته و فعلا تمدید نمی‌شود، گفت: از شنبه تا به امروز ۵۱ هزار ثبت نام انجام شده که به‌ معنای ثبت‌نام واقعی و نهایی نبوده و معرفی افراد پس از پایان فرآیند و بررسی‌ اعلام می‌شود.

وی افزود: ۲۶ بانک هم برای افتتاح حساب کوتاه مدت متقاضیان و پرداخت سود مشارکت کرده‌ و باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب افراد مسدود شود که طبق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودرو ثبت‌نامی است. در عمل هم میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها اعلام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نرخ ETS معاملات الکترونیکی ارز بانک مرکزی در زمان ترخیص خودرو مهم بوده و باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند. به همین دلیل قیمت نهایی مشخص نیست. سایپا تنها شرکتی بود مراحل واردات دو محصول چانگان را طی کرد. قرار است پنج خودرو از چانگان، هیوندای و فیات وارد و حقوق گمرکی ها تعیین شود. علت تاخیر در ورود محصولات هم عدم همکاری برخی دستگاه‌ها است.

ضیغمی گفت : فعلا" ۱۲۰۰ دستگاه وارد شده و تعداد قابل توجهی هم یا در روی آب یا در بنادر کشور مبدا در حال بارگیری هستند. برخی خودرو‌ها با فروش قطعی یک ماهه و بقیه با تحویل سه ماه واگذار خواهد شد. تاکنون ۳۳ شرکت درخواست بیش از یک نشان تجاری داده اند و بیش از ۲۰ شرکت هم در حال دریافت مجوز‌ بوده و ۱۰ شرکت هم ۹۵ هزار خودرو ثبت سفارش کرده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ