کد خبر: ۲۰۳۹۰۰
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

نحوه قیمت‌گذاری پایه خودروهای داخلی و دو مبنای شورای رقابت اعلام شد

نحوه قیمت‌گذاری پایه خودروهای داخلی و دو مبنای شورای رقابت اعلام شد

نایب رییس شورای رقابت نحوه قیمت‌گذاری پایه خودروهای داخلی و دو مبنا برای تعیین نرخ ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود دودانگه با بیان اینکه در دستورالعمل تنظیم بازار دو مبنا برای قیمت‌گذاری در نظر گرفته شده به ایسنا اعلام کرد: یکی از مبانی، دستورالعمل سازمان حمایت بوده که بر مبنای هزینه تمام شده است. مبنای دوم هم قیمت پایه رقابتی است که طبق آن رقابت‌ پذیری خودروهای تولید داخل از منظر معیارهای مختلف سنجیده می‌شود.

در این راستا سه خودرو خارجی هم رده و مشابه هر یک از خودرو های تولید داخل، انتخاب و میانگین قیمت ها با قیمت محاسباتی سازمان حمایت مقایسه می‌شود. قیمت خودروهای مشابه خارجی، قیمت کارخانه و تولیدکننده بوده و طی آن قیمت خودرو بدون عوارض، سود بازرگانی و... مبنا قرار می‌گیرد و با قیمت محاسباتی سازمان حمایت مقایسه می‌شود.  قیمت بالاتر، پایین‌تر یا معادل نشان می‌دهد وضعیت رقابت‌پذیری خودرو داخلی از نظر قیمت چگونه است. در نهایت شورای رقابت متناسب با آن تصمیم خواهد گرفت.

در کارگروه خودرو شورای رقابت، جلساتی با خودروسازان، سازمان حمایت، وزارت صنعت، انجمن خودروسازان و ... برگزار شد و امید است ظرف روزهای آینده شورای رقابت بتواند جمع‌بندی نهایی را انجام و در مورد زمان اجرا تصمیم گیری کند.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ