کد خبر: ۲۰۴۰۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

ایران فعالیت تسلیحاتی ساخت بمب هسته‌ای انجام نمی دهد
بنا بر گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا:

ایران فعالیت تسلیحاتی ساخت بمب هسته‌ای انجام نمی دهد

طبق گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران در شرایط فعلی هیچ فعالیت کلیدی تسلیحاتی برای ساخت بمب هسته‌ای قابل آزمایش انجام نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش سالانه ارزیابی تهدیدهای امنیتی پیش رو در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

براساس این گزارش، تغییرات جوی و فرسایش محیط زیست، چین، روسیه، ایران و کره شمالی به عنوان 5 مشکل امنیتی پیش روی آمریکا است. ایران در راستای تلاش برای از بین بردن نفوذ آمریکا در خاورمیانه، تثبیت نفوذ، قدرت‌افکنی در کشورهای همسایه و به حداقل رساندن تهدیدها علیه رژیم کماکان به تهدید منافع این کشور ادامه خواهد داد.

ایران تلاش خواهد کرد از دیپلماسی، برنامه هسته‌ای رو به توسعه، نیروهای متعارف، نیابتی و شریک و فروش‌های نظامی‌ به عنوان پشتوانه‌ای برای دستیابی به اهداف استفاده کند. علاوه بر این بی‌اعتمادی مقام‌های ایران به آمریکا برای برخورداری از منافع برجام در صورت احیای توافق هسته‌ای یکی از موانع نهایی شدن توافق است. تهران خواستار حل و فصل مسائل پادمانی به عنوان یکی از شروط اصلی برای احیای توافق هسته‌ای شده است.

ایران هم به صورت مستقیم از طریق نیروهای موشکی و پهپادی‌ و هم به صورت غیرمستقیم در قالب حمایت‌ از حزب‌ اله و سایر شرکا و نائبان آن تهدیدی علیه اسرائیل است.

ایران به دنبال اکتساب سامانه‌های تسلیحاتی متعارف شامل جنگنده‌های پیشرفته، هواپیماهای آموزشی، بالگرد، سامانه‌های پدافند هوایی و تانک خواهد بود. با این وجود محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبودهای مالی سرعت دستیابی به این هدف را کند خواهد کرد. قابلیت‌های موشکی، پهپادی و دریایی ایران کماکان تهدیدی علیه آمریکا و متحدان آن را در منطقه خواهد بود. عملیات‌های نظامی غیرمتعارف در کنار شبکه شرکا و نائبان تهران را قادر خواهد کرد برای پیشبرد منافع در منطقه تلاش کرده و عمق راهبردی را حفظ کند.

ایران در شرایط فعلی هیچ فعالیت کلیدی تسلیحاتی که برای ساخت یک بمب هسته‌ای قابل آزمایش ضروری است انجام نمی‌دهد و از زمان ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده به توسعه برنامه هسته‌ای سرعت بخشیده است. چنانچه تحریم‌ها علیه ایران رفع نشوند مقامات غنی‌سازی بیشتر تا ۹۰ درصد را در نظر خواهند گرفت.

رویکرد فرصت‌طلبانه ایران برای حملات سایبری، صاحبان زیرساخت‌ها در آمریکا را در در معرض حمله از سوی تهران قرار داده است. حملات سایبری اخیر علیه اسرائیل نشان می‌دهد ایران بیشتر از گذشته به هدف قرار دادن کشورهای دارای قابلیت‌های بیشتر تمایل دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ