کد خبر: ۲۰۵۰۳۶
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

فهرست ۲۴ محصول در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو اعلام شد + شرایط
از ۶ شرکت:

فهرست ۲۴ محصول در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو اعلام شد + شرایط

بزرگترین پیش فروش خودرو در حالی از امروز شروع شده که فهرست ۲۴ خودرو از ۶ شرکت در بزرگترین طرح پیش فروش اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طرح یکپارچه عرضه خودرو بر مبنای فرآیند نوبت دهی محصولات خودروسازان داخلی از امروز شروع و  فهرست ۲۴ خودرو از ۶ شرکت مشخص شد.

بر اساس این گزارش، متقاضیان می توانند از امروز تا پایان وقت اداری سه شنبه 23 اسفند نسبت به ایجاد حساب وکالتی، ثبت نام کنند. سپس صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال شده، می توانند از جمعه 26 تا یکشنبه 28 اسفند نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل فهرست انتظار برای خودروی مدنظر در سامانه www.esalecar.ir اقدام کنند.

فهرست محصولات

1. ایران خودرو : وانت آریسان، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، پژو ۲۰۷ Tu3، دناپلاس دستی، تارا دستی، تارا اتوماتیک، سورن پلاس دوگانه، سورن پلاس بنزینی، دناپلاس اتومات، پارس ساده، پارس  ELX XUP، پارس سفارشی XUP،

2. سایپا: شاهین جی، کوییک آر اتومات، کوییک آر دستی، کوییک اتومات، کوییک اس

3. آرین پارس موتور : لاماری

4. فردا موتور: Fmc-sx5 ، Fmc-t5، Suma m4

5. مکث موتور: تیارا

6. گروه خودرو سازی ایلیا: دایون Y5

نکته: طرح جوانی جمعیت هم نیاز به افتتاح حساب و موجودی 100 میلیون تومان خواهد داشت.

ساز و کار :

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای فهرست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

مرحله سوم: :قطعی کردن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی مسدود کردند، امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در فهرست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای فهرست انتظار را خواهند داشت. بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و انسداد وجه اعتبار است.

تبصره1: موجودی لازم برای انجام ثبت نام کلیه خودروهای داخلی 100 میلیون تومان بوده و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد. وجود وجه اعتبار در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی است.

تبصره2: ضروری است وجه اعتبار در حساب وکالتی شخص متقاضی از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویتهای تخصیص حداکثر تا پایان فروردین مسدود شده و قابل برداشت نباشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت به منزله انصراف از طرح تلقی می شود.

تبصره3: امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در فهرست نوبت دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کردند ملغی است.

تبصره4: ثبت نام مرحله اول در فهرست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی کردن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.

تبصره5: ضروری است علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت شود و چنانچه در هرمرحله تا قطعی نشدن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص شود که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می شود.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت

1. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی است.

2. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو 18 سال است.

3. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

4. متقاضیانی که طی 48 ماهه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماهه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و ...) اقدام کرند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

5. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

6. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

7. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

8. شرکت های خودروسازی موظف هستند روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

9. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

10. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نیست، ثبت نام وی نامعتبر تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و ...) عودت خواهد شد.

11. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابالغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطالع رسانی می شود، پرداخت خواهد شد.

12. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه های صادره توسط شرکت های خودروسازی و قرارداد منعقده بین مشتریان خواهد بود.

مرحله دوم:

پس از نوبت دهی فهرست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه بر اساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می شود.

تبصره 1: اعلام زمانبندی براساس فهرست انتظار در فروردین 1402 و در سامانه www.esalecar.ir انجام می شود.

تبصره 2: قرارگرفتن متقاضی در فهرست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نکرده و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد.

تبصره 3: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی، متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایلِ متقاضی واجد شرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله تا نسبت به قطعی کردن ثبت نام براساس فراخوان و تکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی از فهرست انتظار خودرو مد نظر خارج شود.

مرحله سوم :

در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی وعده فروش به متقاضیان و شکل گیری فهرست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرحهای فروش خودرو را براساس نوبت دهی انجام شده، اعلام کند. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای فهرست اولویت بندی برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی شدن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.

تبصره 1: قطعی شدن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس فهرست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل شورای رقابت است.

تبصره 2: در صورتی که در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی مشخص شود که مشتری از خودروسازان داخلی خودرو خریداری کرد، ثبت نام در این طرح لغو می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ