کد خبر: ۲۰۵۰۶۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

افزایش ۷ هزار مگاواتی برق و افتتاح نیروگاه چند شرکت بورسی و غیربورسی

افزایش ۷ هزار مگاواتی برق و افتتاح نیروگاه چند شرکت بورسی و غیربورسی

بیش از ۷ هزار مگاوات به ظرفیت نیرو‌گاه‌های جدید و تا تابستان آینده اضافه خواهد شد و نیروگاه چند شرکت بورسی و غیربورسی هم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: بیش از ۷ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق نیرو‌گاه‌های در تابستان ۱۴۰۲ اضافه خواهد شد. وزارت نیرو هم برنامه‌ای در ۱۴۰ اقدام تنظیم کرده که شامل سه بخش تولید و تامین برق، مدیریت مصرف و تقاضا و برنامه‌های ضروری برای رفع محدودیت‌های شبکه انتقال و فوق توزیع در تابستان ۱۴۰۲ می‌شود. 

این برنامه ها منجر به افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید به میزان ۶۰۰۰ مگاوات و همچنین افزایش ظرفیت نیروگاه‌های موجود و رفع نیروگاه‌های آسیب دیده در مجموع ۱۷۰۰ مگاوات است. بر این اساس ۷۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیرو‌گاه‌ها افزوده خواهد شد تا بتوان تابستان را از لحاظ ظرفیت تولید به شکل مطمئن‌تری پشت سر گذاشت. در بخش شبکه‌های انتقال با توجه به محدودیت‌هایی که سال جاری در تامین برق وجود داشت، ۴۷ برنامه که شامل ۶۳ پروژه، خطوط انتقال و همچنین احداث پست‌های انتقال و فوق توزیع بوده که در دست اقدام است.

در توسعه برق صنایع هم ۱.۴ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تا اوج بار مصرف برق ۱۴۰۲ در مدار تولید قرار خواهند گرفت. این حجم تولید شامل ۵ ساختگاه است. نیروگاه سمنان واحد چهارم را بزودی در مدار تولید قرار خواهد داد. در فولاد مبارکه دو واحد نیروگاهی کلاس F در مجموع به ظرفیت ۶۱۴ مگاوت و همچنین واحد‌های اول نیروگاه‌های گل‌گهر، لامرد و المهدی برای شرکت‌های فولاد گل گهر، آلومینیوم سالکو و آلومینیوم المهدی احداث می‌شوند.

با ظرفیت‌های جدید ، مدیریت مصرف بخش صنعت نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت و امید است بتوان انرژی بیشتری را تحویل بخش‌های متقاضی به ویژه صنعت داد و در بخش خانگی، تجاری و خدمات محدودیت و یا خاموشی وجود نداشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ