کد خبر: ۲۰۵۰۸۹
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

امکان توثیق، سرمایه‌گذاری دلاری و تبدیل به ریال اوراق گواهی سپرده نفت خام
مدیرعامل شرکت نفت خبر داد:

امکان توثیق، سرمایه‌گذاری دلاری و تبدیل به ریال اوراق گواهی سپرده نفت خام

مدیرعامل شرکت نفت با اشاره به قابلیت معامله گواهی سپرده نفت خام از فردا گفت: این اوراق در بانک‌ها قابلیت توثیق و امکان سرمایه‌گذاری دلاری و تبدیل به ریال وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته مهر در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی گفت: ایجاد بازاری داخلی برای فروش نفت و اتکا به ظرفیت‌های بخش خصوصی سرآغازی برای اصلاح آسیب‌های پیشین در فروش نفت بود که از همکاری بازار سرمایه برای تحقق این امر قدردانی می شود.

وی افزود: بیش از ۳ هزار ساعت در وزارت نفت روی این موضوع کار شده و وزیر نفت نیز حمایت کرد. این ابزار خلاقانه و جدید است و دارندگان این اوراق، مالک فیزیک نفت خام خواهند بود. سرمایه گذاران به جای توجه به بازار ارز و طلا از این پس می توانند در طلای سیاه نیز سرمایه‌گذاری کنند.

خجسته مهر ادامه داد: بازار ثانویه این گواهی راه‌اندازی شده و این اوراق در بانک‌ها قابلیت توثیق دارد. در کنار امکان سرمایه‌گذاری دلاری در صورت درخواست دارنده، امکان تبدیل به ریال برای این اوراق وجود دارد.

بر اساس این گزارش، گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی، دارایی جدید برای فعالان بخش خصوصی است که در بورس انرژی عرضه و معامله می‌شود. هر گواهی معادل یک بشکه نفت خام یا میعانات گازی است و دارنده‌ آن می‌تواند در صورت رسیدن تعداد گواهی‌ها به نصاب مشخص آن را به شرکت نفت تحویل دهد و در ازای آن در صورت تمایل می‌تواند نفت خام و میعانات گازی را بصورت فیزیکی مشروط به رسیدن به حجم قابل تحویل در انبار شرکت نفت دریافت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ