کد خبر: ۲۰۵۰۹۷
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

رضایت از فروش نفت و وعده واریز سود ۱۵.۲ هزار میلیاردی ۳ شرکت بورسی
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

رضایت از فروش نفت و وعده واریز سود ۱۵.۲ هزار میلیاردی ۳ شرکت بورسی

وزیر اقتصاد با ابراز رضایت از وضعیت فروش نفت، تعاملات خارجی و تبادلات مالی، وعده واریز سود ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان سه شرکت بزرگ بورسی تا پایان اسفند داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از اوراق گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی گفت: صنعت نفت تاریخچه دیرین و تلاطمات بسیاری داشته اما یکی از مواردی که سال‌های سال در انحصار وجود داشت، گام به گام شکست و مرتفع شد. بخشی از این شکست با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و ورود بخش خصوصی به زنجیره نفت خام و میعانات بود.

وی افزود: بخش دیگر این قفل امروز با همت مشترک وزارت نفت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بازار سرمایه و با کمک ابزار‌های جدید مالی و اقتصادی شکسته می شود. این ابزار زمانی ایجاد شد که وضعیت فروش نفت و تعاملات خارجی و تبادلات مالی در نقطه بسیار مطلوب نسبت به گذشته قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: رقابتی و شفاف شدن و بازگشایی درها بر روی بخش خصوصی در صنعت نفت مهمترین رخداد در این میان است. در رونمایی این گواهی صرفا رخدادی واقعی و فیزیکی اتفاق می‌افتد که هدایت نقدینگی به بازار مولد و واقعی است.

به گفته خاندوزی، سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود ۱۵.۲ هزار میلیارد تومانی از سه شرکت حاضر در سهام عدالت بوده و امید می رود تا پایان اسفند، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت واریز شود.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام رئیس سازمان بورس، طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایشگاه بندر عباس، فولاد مبارکه و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ