کد خبر: ۲۰۵۰۹۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

موافقت احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید برای ۳۴ شرکت بورسی و غیربورسی

موافقت احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید برای ۳۴ شرکت بورسی و غیربورسی

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه با اشاره به استقبال صنایع بورسی از احداث حداقل نیروگاه جدید حرارتی، گفت: برای ۳۴ شرکت ۱۵ هزار مگاوات موافقت اصولی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زمان حسینی گفت: انتظار می‌رود دومین نیروگاه گازی تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صنعت تا پایان سال در سمنان به شبکه متصل شود. صنایع بورسی از طرح احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر استقبال کردند و برای ۳۴ شرکت ۱۵ هزار مگاوات موافقت اصولی صادر شده است. همچنین تقاضای ۱۱ شرکت حدود ۳.۲ هزار مگاوات برای صدور موافقت اصولی در دست بررسی است.

۵.۶۹ هزار مگاوات نیروگاه در مرحله اجرایی و عملیاتی قرار گرفته و نخستین واحد گازی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در نیروگاه شاکری سمنان در زمان کوتاه ۵ ماهه، اتمام و تابستان به بهره‌برداری رسید. همچنین ۶ واحد گازی به ظرفیت ۱.۴۷ هزار مگاوات تا تابستان سال جدید وارد مدار خواهند شد. مابقی ظرفیت عملیاتی شده به میزان ۴.۰۳ هزار مگاوات به تدریج از سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیروگاه ۶۰۰ مگاوات خورشیدی کوهپایه اصفهان متعلق به فولادمبارکه با ساخت پنل‌های خورشیدی عملیاتی شده است. شرکت‌های معدنی و دارای موافقت اصولی هم بعد از دریافت مجوز اتصال به شبکه و محیط زیست در ۱۹ استان اصفهان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان شمالی، سمنان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خوزستان، قم، بوشهر، همدان، کاشان، مازندران، لرستان، ایلام و کردستان، مبادرت به احداث نیروگاه می‌کنند.

با توجه به پیشرفت ۴۰ درصدی ۲۲ نیروگاه، واحدهای گازی شماره یک و دو فولاد مبارکه، شماره دو نیروگاه شهید باکری سمنان، واحد گازی شماره یک بلوک دو سیرجان، واحد گازی شماره یک نیروگاه آلومینیوم المهدی و نیروگاه گازی لامرد (سالکو) به ترتیب به ظرفیت ۳۰۷×۲، ۱۸۳، ۱۸۳،  ۱۸۳ و ۳۱۵ مگاوات جمعاً ۶ نیروگاه گازی به ظرفیت ۱۴۷۸ مگاوات تا تابستان ۱۴۰۲ به شبکه متصل و به بهره‌برداری می‌رسند.

نیروگاه‌های فولاد مبارکه، سمنان، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم المهدی، لامرد (سالکو) و خوزستان، مجوز تخصیص سوخت دریافت کرده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ