کد خبر: ۲۰۵۱۰۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

طلب تا۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق و آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلاری در مرحله اول
رئیس اتاق مشترک اعلام کرد:

طلب تا۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق و آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلاری در مرحله اول

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام طلب ۷ تا ۱۰ میلیارد دلاری، گفت: اتفاقات مثبتی برای آزادسازی ایجاد شده و در مرحله اول ۵۰۰ میلیون دلار آزاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یحیی آل‌اسحاق با اشاره به اینکه مذاکرات مناسبی برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در عراق صورت گرفته و ادامه دارد به ایبنا گفت: میزان مطالبات ایران از عراق متغیر است اما بین ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده که با توجه به توافق ایران و عربستان و اتفاقات مثبت دیگر در منطقه بخش زیادی از آنها بزودی دریافت خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول ۵۰۰ میلیون دلار آزاد می شود اما نحوه دریافت هنوز نهایی نشده است. آزادسازی این منابع به عرضه بیشتر ارز اسکناس منجر خواهد شد که تاثیر بسیاری در کاهش قیمت‌ها هم دارد. هرچند بانک مرکزی اعلام کرد هیچ کمبودی وجود ندارد و ذخایر اسکناس ارز هم بی سابقه بوده اما این اتفاق قطعا به بازتر شدن دست بازارساز کمک خواهد کرد.

این فعال صنفی ادامه داد: نه در روابط سیاسی و نه اقتصادی با عراق مشکلی نداشته و موضوع اصلی این است که مسئولان عراق به دنبال حل مشکل هستند و اینگونه نیست که نخواهند بدهی را پرداخت کنند و یا مشکل مالی در این‌باره داشته باشند. بلکه مشکل اصلی دخالت نابجا و کارشکنی آمریکا است. عراق از لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارد و در ماه گذشته فقط ۱۱ میلیارد دلار فروش نفت داشت.

آل‌اسحاق گفت: دولت ایران به دنبال یافتن مسیر‌هایی جز دریافت دلار از عراق است. بخش خصوصی هیچ مطالبات معوقی از عراق ندارد و این بدهی ۱۰ میلیارد دلاری عراق به بخش دولتی ناشی از فروش نفت و گاز و انرژی ایران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ