کد خبر: ۲۰۵۱۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

۵۲۰ شرکت بورسی۴۰ میلیون صورت حساب ارسال کردند/ آمار ضعیف دولتی ها
رئیس سازمان مالیاتی:

۵۲۰ شرکت بورسی۴۰ میلیون صورت حساب ارسال کردند/ آمار ضعیف دولتی ها

رئیس سازمان مالیاتی از ارسال ۴۰ میلیون صورتحساب ۵۲۰ شرکت بورسی به سامانه مودیان از اول آبان خبر داد و گفت: فقط ۱۱ شرکت دولتی به سامانه ورود کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور‌ از وصول ۴۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال جاری خبر داد و به فارس اعلام کرد: از اول آبان تا کنون ۵۲۰ شرکت بورسی به سامانه مودیان ملحق و ۴۰ میلیون صورتسحاب ارسال کردند. ارزش کالا‌های فروخته شده ۸۵۰ هزار میلیارد تومان و میزان مالیات ارزش افزوده‌ای هم که در این صورتحساب‌ها ابراز شده ۶۵ هزار میلیارد تومان است.

افرادی که این کالا‌ها را خریداری کردند و میزان آن مشخص است. ۷۰ هزار خریدار در سامانه ثبت و برای همه فعالان اقتصادی کارپوشه ایجاد شده و صورتحساب صادر می‌شود.

تعدادی از شرکت‌های بورسی، سرمایه گذاری هستند که نیازی نیست صورتحساب صادر کنند اما شرکت‌های دولتی به عنوان دومین گروهی باید از اول دی به سامانه مودیان ملحق می شدند که متاسفانه از ۴۸۰ شرکت فقط ۱۱ شرکت دولتی ورود کردند. با وزرا و مدیران عامل شرکت‌ها مکاتبه شده که این‌ شرکت ها سریعتر به سامانه ملحق شوند. از اول فروردین اشخاص حقوقی باید به سامانه مودیان ملحق شوند.

اگر شرکت ها در زمان فراخوان اعلامی به سامانه ملحق نشوند به عنوان عدم اجرای قانون تلقی شده و مشمول ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌شوند که در آنجا جریمه‌ها و مجازات‌ها پیش بینی شده است. یکی از جریمه‌ها دریافت ۱۰ درصد جریمه از میزان فروش بوده که بسیار عدد بزرگی است. جریمه دیگر عدم تعلق هیچ گونه معافیت به آنها است و از ابتدای سال آینده چنانچه صورتحساب ها را ارسال نکند این معافیت‌ها از بین می‌رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ