کد خبر: ۲۰۵۱۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

تایید و تکذیب ایران و آمریکا درباره آزادی سه زندانی و شایعه ۱۰ میلیارد دلاری!

تایید و تکذیب ایران و آمریکا درباره آزادی سه زندانی و شایعه ۱۰ میلیارد دلاری!

آزادی سه زندانی از سوی مقامات ایران و آمریکا، تایید و تکذیب شد و شایعه آزاد سازی حدود ۱۰ میلیارد دلاری هم به میان آمده است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، خبرنگار شبکه العربیه مدعی شد، وجوه ایرانی که واشنگتن آزاد می‌کند برای اهداف بشردوستانه اختصاص خواهد یافت. پول‌های ایران که واشنگتن آزاد خواهد کرد در عراق، ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است.

براساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: واشنگتن برای آزادسازی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران تلاش می کند اما اظهارات وزیر خارجه ایران درباره دستیابی به توافق برای تبادل زندانیان و آزادسازی سه زندانی درست نیست.

در این میان ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این تکذیبه اعلام کرد: از ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه، توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسید که نماینده معرفی شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا کرد اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است. در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیرمستقیم در جریان بود. تبادل زندانیان از نظر ایران موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی های سیاسی قرار گیرد.

امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داده و گفته بود: در موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا ، توافقاتی حاصل شده و اگر همه چیز از سوی آمریکا به صورت مطلوب پیش برود در کوتاه‌ مدت تبادل زندانیان انجام خواهده شد.

به گفته وی، رفع اتهام بی‌اساس در آژانس برای ایران اهمیت دارد و تهران در مسیر دیپلماسی و مذاکره قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ