کد خبر: ۲۰۵۱۵۰
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

برآورد سهم ۹۰ درصدی برای اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی
نتیجه تحقیق میدانی نشان داد:

برآورد سهم ۹۰ درصدی برای اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی

نتیجه تحقیق میدانی یک گروه تحقیقات بازاریابی و بازاریابی از ۸ شهر نشان داد اسنپ حدود ۹۰ درصد از بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گروه بین‌المللی آگاه  ( فعال در زمینه‌ تحقیقات بازاریابی و بازاریابی میدانی)، سهم بازیگران بازار تاکسی‌ های اینترنتی ایران را با تمرکز بر ۸ شهر اصلی و مشترک محل فعالیت و شامل تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز و رشت را در بازه‌ زمانی ۲ الی ۱۴ اسفند، محاسبه کرد.

بر اساس این گزارش، طبق نتایج بدست آمده از این تحقیق، شرکت اسنپ حدود ۸۷ درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی در این ۸ شهر را به خود اختصاص داده است.

جامعه‌ آماری این تحقیق با تمرکز بر هسته اصلی استفاده‌ کنندگان از تاکسی‌های اینترنتی انتخاب شده است. بنابراین ۸ شهر اصلی و مشترک محل فعالیت دو بازیگر اصلی با در نظر گرفتن رده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال از هر دو گروه جنسیتی انتخاب شدند که شخصا تاکسی اینترنتی گرفته و در ۳ ماه گذشته حداقل یک بار سفر داشتند.

همچنین با توزیع مناسب از مناطق مختلف شهری سعی شد پوشش مناسبی از توزیع‌های درآمدی وجود داشته باشد. داده های به دست آمده از این تحقیق با ضریب اطمینان ۹۵ درصدی قابل استناد است.

با توجه به اینکه ۷۵ درصد سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در این ۸ شهر و ۲۵ درصد سفرها در سایر شهرها انجام می‌شود و نظر به گستردگی شهرهای محل فعالیت اسنپ و اینکه در حدود ۲۰۰ شهر بدون حضور رقیب اصلی فعالیت می‌کند، می‌توان برای شرکت اسنپ سهم بازاری بین ۸۹ تا ۹۰ درصدی را از بازار تاکسی‌های اینترنتی ایران تخمین زد.

گروه آگاه از سال ۱۳۷۹ آغاز به فعالیت کرده و از ابتدای سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی در زمینه‌ تحقیقات بازاریابی و بازاریابی میدانی پا به عرصه رقابت گذاشته و یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای تحقیقات بازار در ایران است و سابقه همکاری با بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعال در ایران را در کارنامه دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ