کد خبر: ۲۰۵۱۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

ادعای رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی پاییز و ادامه افزایش فزاینده!
معاون بانک مرکزی اعلام کرد:

ادعای رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی پاییز و ادامه افزایش فزاینده!

معاون اقتصادی بانک مرکزی، رشد اقتصادی فصل پاییز را ۵.۳ درصد و بدون نفت را ۴.۵ درصد اعلام کرد و مدعی تداوم افزایش فزاینده این متغیر شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان قربانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در فصل پاییز ۵.۳ درصد و بدون نفت ۴.۵ درصد شده، گفت: سال جاری رشد اقتصادی در فصل اول و دوم ۲.۲ و ۳.۶ درصد بوده که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.

وی افزود: بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنایع و معادن، صنعت، خدمات به ترتیب 1.1، 15.4، 8.9، 11.6 و 3.3 درصد رشد کرده اند. در 9 ماه سال جاری رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت 3.7  و 3.3 درصد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در پاییز  هم مصرف خصوصی 11.3 و در 9 ماهه 7.7 درصد رشد کرد. در حالی که این رقم در سال گذشته 2.9 درصد بود. مصرف دولتی هم 16 درصد رشد داشت. در سه ماهه سوم افزایش 16.6 درصدی تشکیل سرمایه ثابت مشاهده می شود. این رقم در حوزه ماشین آلات 28.3 درصد بود که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است. رشد بخش مسکن نیز 6.9 درصد بود.

قربانی گفت: در حوزه ساختمان مربوط به هزینه‌های عمرانی و ساخت و ساز بخش خصوصی از عوامل رشد بوده‌ و در حوزه ماشین‌آلات نیز واردات انجام شده و در کارخانه‌ها قرار گرفته است. این موارد نشان می‌دهد که روند رشد اقتصادی مثبت و امید بخش است ضمن اینکه سرمایه‌گذاری نیز روند بسیاری مطلوبی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ