کد خبر: ۲۰۸۱۹۹
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

ورود سامانه بارشی جدید و آسمان بارانی و برفی ۱۲ استان
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید و آسمان بارانی و برفی ۱۲ استان

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید ، آسمان ۱۲ استان را بارانی و برفی پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک امروز و فردا برخی مناطق را فرا می‌گیرد.

براساس این گزارش، امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل این شرایط حاکم است. برای سایر استان‌ها بارندگی با شدت کمتر پیش‌بینی شده است.

فعالیت سامانه در این مناطق سبب بروز اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی می‌شود.

توصیه می‌شود هنگام سفر با خودرو از به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی اطمینان حاصل کرده و از هرگونه اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود. همچنین از فعالیت‌های کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری شود و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب با این شرایط است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ