کد خبر: ۲۰۸۲۰۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

پیش بینی ثبات دلار و بازار سهام در سال جدید/ بایدهای رشد و نقش دولت
عضو شورای‌ عالی بورس اعلام کرد:

پیش بینی ثبات دلار و بازار سهام در سال جدید/ بایدهای رشد و نقش دولت

عضو شورای‌ عالی بورس با پیش بینی ثبات دلار و بورس در سال آینده، گزارشی از اوضاع بازار در سال جاری و بایدهای رشد در سال بعد ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با بیان مطلبی به عنوان "حمایت از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران با محوریت مجلس" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: در سال‌ جاری بازارسرمایه بیش از سال‌های گذشته نوسان‌های متعددی را تجربه کرد و البته در ۶ ماهه دوم این نوسان‌ها بیشتر هم شد. این بازار از انرژی رشد برخوردار است و می‌تواند روند رو به بهبود و منطقی داشته‌ باشد.

شکی نیست بازارسرمایه همیشه متاثر از تمام عوامل و شرایط حاکم است. در نتیجه باتوجه به نوسان‌های ارزی و دلایل دیگر که وجود داشت، شدت این نوسان‌ها بیشتر و بیشتر هم شد. از این‌رو عقب‌ماندگی و رخوت در بورس افزایش یافت و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد دلار در سال‌ آینده تا حدودی به تثبیت خواهد رسید‌ و با این اقدام ثبات در بازار سرمایه مشاهده خواهد شد.

از طرفی هم باید سیاست‌های اشتباه، دستوری و ناکارآمد در بازارسرمایه حذف شود. به‌طور مثال با یک نامه شورای‌رقابت در خصوص عرضه خودرو در بورس‌ کالا، سهامداران و سرمایه‌گذاران دچار ضرر و زیان‌های شدید شدند که با مدیریت مجلس این اقدام منتفی شده و مجددا ثبات به بازارسرمایه بازگشت. در عین‌حال باید اجازه داد تا بورس با متغیرهای واقعی اقتصاد، مسیر را طی کند.

مهم‌ترین اقدام سال‌آینده، ترویج آموزش سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم در بازار سهام است که فرهنگ‌سازی این موضوع در ابتدا بر عهده سازمان بورس است.  همچنین دولت و مجلس موظف هستند از بازارسرمایه حمایت کنند. از طرفی قیمت‌گذاری دستوری هم آفت رشد بازار سرمایه بوده که مجلس نیز در راستای حذف آن اقدامات مهمی را در دستور کار دارد.

تاسیس صندوق‌های متنوع متناسب با ریسک‌پذیری افراد در جامعه، می‌تواند نیازهای مردم را پوشش دهد تا از طریق این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و به‌ نوعی این بازار گسترده‌تر خواهد شد و از طرف دیگر اعتماد بیشتری نسبت به بازارسرمایه ایجاد می شود.

از دولت انتظار می‌رود در صورت عدم‌ برنامه مدون، مردم را همانند سال ‌۹۹ به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق و ترغیب نکند. مردم هم باید با آموزش کافی و لازم در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند تا دچار ضرر و زیان هنگفت نشوند. دید بلندمدت در این بازار حائز اهمیت بوده و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران نباید با نوسان‌های مثبت یا منفی بازار به‌ صورت هیجانی رفتار کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ