کد خبر: ۲۰۸۲۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

تلاش سایپا بر تولید و عرضه خودروهای با کیفیت و ضمانت ۵ ساله است
بنابر اعلام مدیرعامل:

تلاش سایپا بر تولید و عرضه خودروهای با کیفیت و ضمانت ۵ ساله است

مدیرعامل سایپا گفت: رسالت شرکت های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است که با ارائه ضمانت ۵ ساله و خدمات با کیفیت نقش مهمی در رضایت مشتریان خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا و ایران خودرو در ستاد عالی شورای سیاست گذاری و با حضور مدیران عامل دو شرکت برای استفاده و بهره گیری از ظرفیت های مشترک کلید خورد که بر اساس این طرح، 521 نمایندگی مشترک سایپا و ایران خودرو با 3.3 هزار گروه نوبتی در 1431 شهر و روستا و 230 شهر اصلی خدمات رسانی و امداد نوروزی به هموطنان را از 24 اسفند تا 14 فروردین به مدت 20 روز تحت پوشش قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در این مراسم که با حضور مدیرعامل ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو خودروساز اعلام کرد: بیش از 90 درصد خودروهای تولیدی در اختیار دو گروه خودروساز است و اتحاد استراتژیک بین این دو گروه تحول بزرگی در ارائه خدمات در صنعت خودرو ایجاد کرده است.

با توجه به سطح گسترده خدمات دو شرکت، همکاران امدادگر علاوه بر خدمت رسانی به محصولات تولیدی که تعهد در انجام خدمات آن وجود دارد به سایر خودروهای مونتاژ داخل ایران هم برای رفاه حال هموطنان یاری رسانی می کنند. به نحوی که نشان سایپا و ایران خودرو بدرخشد. 27 میلیون خودرو در جاده‌ ها وجود دارد و رسالت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی است و باید تلاش کرد با افزایش استاندارد و رساندن ضمانت خودرو به 5 سال، محصولات باکیفیت را تولید و به بازار عرضه کرد.

متاسفانه طی دهه  90 حجم تولید قطعات غیر استاندارد و قاچاق زیاد شد و با توجه به کشش به سمت خدمات و قطعات ارزان قیمت این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و کیفیت خودروها در سطح جاده ها شد و برای جلوگیری از این مشکل باید با افزایش زمان ضمانت و خدمات دهی مناسب رضایت مندی مشتری را افزایش داد. بیش از 25 میلیون خودرو بدون ضمانت در جاده‌ ها تردد دارند که امید است  با افزایش ضمانت برخی از محصولات، رسالت را که تولید خودرو با  کیفیت است ارتقاء داد و در آینده ای نزدیک محصولات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی تولید کرد.

مدت زمان ضمانت خودروسازان مطرح جهانی 5 ساله است و امید است با این اتحاد استراتژیک که بین دو خودروساز بزرگ صورت گرفته، ضمانت 5 ساله را برای برخی از محصولات داخلی لحاظ کرد. اکنون سایپا برای خودروی آریا برنامه‌ریزی انجام داده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو با گارانتی 5 سال به بازار عرضه شود. وقتی استاندارد ضمانت 5 ساله شود، کیفیت و ایمنی خودرو محفوظ می ماند. به نحوی که هر قطعه ای در بازار و لوازم یدکی ها روی خودرو نصب نمی شود.

محصولات تولید سال جاری با کیفیت چشمگیری تولید و روانه بازار شده است. افزایش کیفیت در محصول، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و درآمد است و هر مقدار بر روی افزایش کیفیت دقت شود، درآمد افزایش و هزینه ها کاهش می یاید. خوشبختانه در ماه های اخیر عرضه لوازم یدکی اصلی به بازار بیش از 300 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارائه شده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

افزایش کیفیت محصول نتیجه افزایش کیفیت در فرایند است که در سایپا از طراحی محصول شروع و از عرضه و تولید بعضی از خودروهای جدید سایپا جلوگیری شد. به نحوی که کیفیت محصول، فدای گذشت زمان نشود و خودروهای با کیفیت و ضمانت 5 ساله تولید و به بازار عرضه کند. افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان ضمانت محصول می‌شود و این موضوع برای خودروساز مناسب است. چرا که مدت زمان بیشتری خودرو را در شبکه ضمانت دنبال می‌کند.

علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو ضمن قدردانی از تمام افرادی که در طول یک سال گذشته به ارایه خدمات به مردم پرداختند، اعلام کرد: نمایندگی ها پرچم دار مشتری مداری برای شرکت های ایران خودرو و سایپا بشمار می روند و همواره به عنوان شریک تجاری این دو خودروساز تمام تلاش را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم بکار می گیرند.

در طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی، خدمت متفاوتی را به مردم و مشتریان ارایه خواهیم کرد. هدف گذاری اصلی در طرح خدمات امداد نوروزی ایجاد آرامش و امنیت برای تمام هم وطنان است. باید تجهیز امدادگران و بهره مندی از دانش و فناوری های نوین، رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات رسانی را افزایش داد. خدمات پس از فروش مهم ترین وظیفه خودروساز پس از تحویل خودرو است از طریق نمایندگی ها نسبت به ارایه خدمات با کیفیت و به موقع به مشتریان اقدام خواهیم کرد.

باید خدمات رسانی به شکلی با کیفیت، صادقانه و دلسوزانه صورت گیرد. باید قطعات پر مصرف پیش بینی شده و نسبت به تامین به موقع و مناسب آنها اقدام شود تا با کسری و کمبودی در این زمینه مواجه نشد. ایران خودرو تلاش خواهد کرد در سال آینده رویکردهای نوین و متنوعی را به منظور بهبود روند ارایه خدمات به مشتریان دنبال کند. خدمات رسانی به مشتریان باید به صورت دقیق پایش شود تا در عوامل و مولفه های مختلف رضایتمندی مشتریان، برنامه های بهبود تعریف و نسبت به ارایه خدمات شایسته به مشتریان اقدام شود. امید است کیفیت خدمات رسانی به مشتریان در ایام نوروز نسبت به سال های گذشته ارتقا یابد و صنعت خودروسازی بیش از پیش شکوفا شده و بهبود یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ