کد خبر: ۲۰۸۲۸۰
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

شاخص بورس با ثبت رکورد جدید بعد از ۲.۷ سال کانال ۱.۹ میلیونی را پس گرفت
با جهش ۸۴ هزار تایی:

شاخص بورس با ثبت رکورد جدید بعد از ۲.۷ سال کانال ۱.۹ میلیونی را پس گرفت

شاخص بورس پس از گذشت دو سال و ۷ ماه کانال ۱.۹ میلیون واحدی را باز پس گرفت و رکورد بی سابقه جهش ۸۴ هزار تایی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در حالی از ابتدای اسفند ماه با بازدهی 24 درصدی تا امروز و ثبت رکورد جدید و بی سابقه جهش 82.1 هزارتایی ابتدا به کانال 1.7  و سپس 1.8 میلیون واحدی بازگشت که در واپسین روزهای سال هم رکورد جدیدی ثبت کرد .

بر اساس این گزارش، معاملات اولین روز کاری هفته پایانی بازار سهام در سال جاری مثبت و پرقدرت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با جهش 84 و 770 هزار واحدی و ورود در کانال یک میلیون و 905 هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .

همچنین ارزش کل معاملات امروز بالغ بر 61.1 هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ 10.8 هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بود تا شاخص با اثر مثبت 9 تا 2 هزار واحدی شرکت هایی چون ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و شستا، کانال 1.9 میلیون واحدی را با گذشت دو سال و 7 ماه باز پس گرفت. آخرین حضور شاخص در این کانال مربوط به 26 مرداد سال 99 بود.

مصوبه هیات وزیران درخصوص تعیین نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک و محصولات پترو پالایشی ها، نیمه تعطیل شدن فعالیت شرکت های حقوقی که در تعطیلات به سر می برند، عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماندگی بازار سهام نسبت به بازارهای رقیب، انتظارات تورمی، ارزندگی و ارزانی بسیاری سهام و... را می توان از جمله دلایل رشد بی سابقه شاخص بورس و بازگشت به کانال 1.9 میلیون واحدی ذکر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ