کد خبر: ۲۰۸۳۵۸
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱/۵

پیش بینی تجار آمریکایی از کاهش نرخ بهره تا قبل از تابستان

پیش بینی تجار آمریکایی از کاهش نرخ بهره تا قبل از تابستان

تاجران آمریکا پیش بینی کردند نرخ بهره فدرال رزرو تا قبل از تابستان کاهش خواهد یافت تا اقتصاد آمریکا بیش از این تهدید نشود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از استریت، تاجران وال‌استریت معتقدند فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را قبل از تابستان کاهش خواهد داد. زیرا پیامدهای بحران بانکی باعث تخریب اعتبار شده و ممکن است تهدیدی برای رشد اقتصادی گسترده‌تر باشد.

بر اساس این گزارش، وام‌دهندگان منطقه‌ای برای رشد اقتصادی آمریکا بسیار مهم بوده و بازارهای این کشور خواستار حمایت بانک مرکزی هستند تا بحران بانکی باعث رکود کوتاه‌ مدت نشود. در پی سقوط گروه مالی بانک سیلیکون‌ولی، بسته‌شدن بانک سیگنچر و فشارهای مداوم بر بانک فرست‌ریپابلیک، بازارها دچار واکنش‌های بی‌رویه شدند و ارزش سهام بانک‌های اروپایی به‌شدت کاهش یافت.

به گفته جروم پاول رئیس بانک مرکزی، شرایط مالی سخت‌تر مرتبط با بحران بانکی، ممکن است معادل افزایش نرخ بهره یا حتی بیشتر از آن باشد اما فعلاً نمی‌توان این ارزیابی را با دقت انجام داد.

بانک‌های آمریکا استقراض از برنامه‌های مختلف وام‌دهی فدرال رزرو را در این هفته کاهش دادند اما به دلیل نگرانی‌های مداوم در خصوص اعتبار پایگاه سپرده‌های بانکی منطقه‌ای، سطوح حمایت همچنان بسیار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ