کد خبر: ۲۰۸۳۸۰
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱/۶

صنعت خودرو ایران با رشد ۱۹ درصدی تولید در رتبه ششم جهان ایستاد
سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری:

صنعت خودرو ایران با رشد ۱۹ درصدی تولید در رتبه ششم جهان ایستاد

سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد: ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۹ درصدی و تولید بیش از یک میلیون خودرو در رتبه ششم جهان ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد: تولید خودرو ایران در سال 2022 با رشد 19 درصدی به یک میلیون و 64 هزار دستگاه رسید و در میان 24 تولیدکننده بزرگ خودرو، رتبه ششم را بدست آورد.

بر اساس این گزارش، رشد 19 درصدی تولید خودرو ایران حدود دو و 9 برابر رشد تولید خودرو آمریکا و فرانسه بود که با رشد 10 و 2 درصدی مواجه شدند. مالزی بیشترین رشد تولید خودرو در سال 2022 را داشت و با رشد 46 درصدی به 702 هزار دستگاه رسید. اندونزی با رشد 31 درصدی در رتبه دوم و هند و آرژانتین با رشد 24 درصدی و رومانی با رشد 21 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

سه کشور انگلیس، اسلواکی و روسیه هم به ترتیب با کاهش 6، 3 و 61 درصدی تولید خودرو مواجه شدند. تولید ژاپن و ایتالیا نیز تغییری نسبت به سال قبل از آن نداشت و بقیه کشورها با افزایش تولید مواجه شدند. تولید خودرو چین 3 درصد، آلمان 11 درصد، اسپانیا 6 درصد، کره جنوبی 9 درصد، ترکیه 6 درصد و کانادا 10 درصد افزایش داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ