کد خبر: ۲۰۸۴۲۴
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱/۷

بخشنامه وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی به بانک ها ابلاغ شد

بخشنامه وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی به بانک ها ابلاغ شد

بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بر اساس قانون بودجه سال 1402 و طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس انداز بانک هایی غیر از بانک‌های قرض الحسنه پس از کسر، سپرده قانونی را به قرض الحسنه، اختصاص داده و از طریق بانک های عامل به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند:

1‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از یک فروردین 98 بوده مبلغ 180 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله

2‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 و زوجه‌های زیر 23 سال مبلغ 220 میلیون تومان

- مسوولیت حُسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، هم مدیران و کارکنان ذیربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

- پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند الف این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

- تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

همچنین قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان 2 برابر افراد عادی است.

بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین و اردیبهشت سال‌ جاری برای بانک ها و موسسات اعتباری ارسال می‌شود. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالیانه برای پرداخت وام، مراتب به بانک ها و موسسات اعتباری اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که پیشتر در سامانه مربوطه ثبت نام کردند در اولویت پرداخت تسهیلات هستند و وام با توجه به شرایط متقاضی برای همه افراد در صف ثبت نام شده در سال 1402 و سنوات قبل مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال 1402 کل قابل پرداخت خواهد بود.

ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر در مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ