کد خبر: ۲۰۸۷۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱/۲۲

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۳ از بین ۳۲ کشور انتخاب شدند

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۳ از بین ۳۲ کشور انتخاب شدند

هیوندای آیونیک ۶ با وجود رقابت با کیا و ب‌ام‌و از ۳۲ کشور به عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، رقابت بهترین خودرو سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های تجملی، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند.

بر اساس این گزارش برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از خودرو تولید شده باشد و در دو بازار اصلی دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودرو نیویورک اعلام می‌شوند.

بهترین خودروهای سال 2023 جهان

در سال جاری هیوندای آیونیک ۶ علاوه بر جایزه بهترین خودرو سال، جایزه بهترین طراحی و بهترین خودرو الکتریکی را هم برد. این محصول در بخش طراحی با لوسید ایر و رنج‌روور و در بخش ماشین الکتریکی با لوسید ایر و ب‌ام‌و رقابت کرد.

لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در رای‌گیری بود و در کنار هیوندای آیونیک ۶ در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G۹۰ و ب‌ام‌و سری ۷ گرفت و بهترین خودرو تجملی سال شد.

در بخش بهترین خودرو اسپرت هم ، کیا EV۶، نیسان Z، و تویوتا GR کرولا سه ماشینی بودند که با شکست ب‌ام‌و M۴ و پورشه ۹۱۱ به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین خودرو اسپرت سال معرفی شد.

سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت بود. این کارخانه یک مدل از C۳ برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C۳ که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ