کد خبر: ۲۰۹۳۷۵
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۲/۱۳

گزارش رسمی از رشد ۱۳ درصدی سپرده‌های ارزی ایران در بانک های خارجی
برای سال ۲۰۲۲ اعلام شد:

گزارش رسمی از رشد ۱۳ درصدی سپرده‌های ارزی ایران در بانک های خارجی

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد ۱۳ درصدی سپرده‌های ایران در بانک‌های خارجی و مراودات مالی بیش از ۲۱ میلیارد دلاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در جدیدترین گزارش اعلام کرد: میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سال میلادی قبل بالغ بر 19.8 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو میلیارد دلار معادل 13 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در سه ماه پایانی سال قبل بالغ بر 11.1 میلیارد دلار نزد بانک‌های خارجی و بقیه نزد مؤسسات مالی غیر بانکی قرار داشت.

تعهدات ایران در برابر بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی نیز 1.76 میلیارد دلار بوده که با رشد 5 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته روبرو شد. از کل تعهدات ایران 876 میلیون دلار مربوط به بانک‌های خارجی بوده و بقیه شامل مؤسسات مالی غیر بانکی بود.

مراودات مالی 21 میلیارد دلاری

کل مراودات مالی ایران با بانک‌ها و موسسات مالی خارجی هم 21.5 میلیارد دلار بود که با رشد 12 درصدی مواجه شد.  از کل سپرده‌های ایران نزد  بانک‌ها و موسسات حدود 8.5 میلیارد دلار به یورو نگهداری می‌شود و سهم دلار هم فقط 273 میلیون دلار است. از کل تعهدات ایران نیز 1.4 میلیارد دلار در قالب یورو بوده و سهم دلار فقط 9 میلیون دلار محاسبه شده است.

مقر اصلی بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در شهر بازل سوییس بوده و گزارش‌های آن تحت عنوان بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی چهار بار در سال منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی غیر بانکی متعلق به 44 کشور دنیا که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ