کد خبر: ۲۰۹۵۵۹
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۲/۲۲

افزایش ۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران و کسب رتبه دوم در اوپک

افزایش ۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران و کسب رتبه دوم در اوپک

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به افزایش ۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ اعلام کرد: ایران رتبه دوم رشد تولید نفت در میان اعضای اوپک را داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی موسوم به چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی جهان کل تولید نفت اوپک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را ۲۸.۴ میلیون بشکه در روز برآورد و اعلام کرد: تولید نفت اوپک در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل از آن ۴۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته و در فصل آخر سال گذشته میلادی ۲۸.۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

بر اساس این گزارش، بخش زیادی از کاهش تولید اوپک در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ مربوط به افت تولید نفت عربستان بود و این کشور تولید نفت در این دوره را ۴۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۱۰.۰۲ میلیون بشکه در روز رساند.

نیجریه نیز بیشترین افزایش تولید را در میان اعضای اوپک طی این دوره داشته و تولید نفت این کشور ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران از نظر میزان رشد تولید نفت رتبه دوم پس از نیجریه را داشته و توانسته تولید روزانه نفت را ۴۰ هزار بشکه افزایش بدهد و به ۲.۶ میلیون بشکه در روز برساند. ایران در سه ماهه پایانی سال قبل ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ