کد خبر: ۲۰۹۵۶۳
۱۸:۱ - ۱۴۰۲/۲/۲۲

مصوبه افزایش حق ورودی گمرک برای ترخیص خودروهای موجود ابطال شد
از سوی دیوان عدالت:

مصوبه افزایش حق ورودی گمرک برای ترخیص خودروهای موجود ابطال شد

دیوان عدالت اداری، مصوبه سال 96 هیات وزیران درباره افزایش حق ورودی گمرک برای ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده را ابطال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیوان عدالت اداری درخصوص مصوبه سال 96 مبنی بر شرط ترخیص کلیه خودروهای ثبت سفارش شده با پرداخت حقوق ورودی براساس ماخذهای مصوبه ابلاغی، اعلام کرد: افزایش حقوق ورودی شامل کالای موجود در اماکن گمرکی نیست.

بر اساس این گزارش به دنبال شکایت از هیات وزیران و گمرک و درخواست ابطال بندهای یک و ۳ تصویب‌نامه هیات وزیران و ابطال بند ۶ بخشنامه گمرک مبنی بر اینکه ترخیص کلیه خودروهای ثبت سفارش شده منوط به پرداخت حقوق ورودی براساس ماخذهای مصوبه ابلاغی است، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی، اطلاق احکام مقرر در حدی که متضمن تسری ماخذ حقوق ورودی مقرر در تصویب‌نامه به خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر مصوب قبلی در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی داشته را مغایر با قانون دانست و ابطال کرد.

براساس تبصره یک ماده ۶ قانون امور گمرکی افزایش حقوق ورودی شامل کالای موجود در اماکن گمرکی نیست. ثانیا هیات عمومی دیوان عدالت اداری حقوق آن دسته از اشخاص که با مصوبات قبلی نسبت به واردات خودرو اقدام کرده‌ بودند و با این مصوبه نمی‌توانستند خودرو را ترخیص کنند، تضییع می‌شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ